مدیر مخابرات فارس اعلام كرد:

بیش از ۱۰۰۰ روستای فارس ADSL دارد

بیش از ۱۰۰۰ روستای فارس ADSL دارد

فارس مدیر مخابرات منطقه فارس اظهار داشت: از 3416 روستای دارای ارتباط تلفن ثابت در این استان ساکنان 1118 روستا از اینترنت خانگی پرسرعت (ADSL) بهره مند هستند.


فرشید ایزدی سه شنبه ۲۸ اردیبهشت در یک کنفرانس خبری ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات، مخابرات و روابط عمومی، اظهار داشت: در سایر روستاهای استان نیز گاهی امکان ارتباط اینترنتی بوسیله اپراتورهای مختلف تلفن همراه برای ساکنان فراهم گشته است.
ایزدی اشاره کرد: با ارزیابی های انجام شده و بررسی زیرساخت مخابراتی موجود برای انتخابات خردادماه، بیش از ۹۸ درصد شعب ستاندن رای در سراسر استان فارس پوشش اینترنت همراه اول یا ADSL دارد. این آمار تا حدودی نشان دهنده توسعه خدمات اینترنتی در استان است.
او با اعلان اینکه در عصر حاضر و خصوصا به سبب همه گیری کرونا، نیاز به تغییر و توسعه تکنولوژی های مخابراتی و ارتباطی و به روز شدن اپراتورها، بیش از گذشته نمود و بروز داشته است، اظهار داشت: امروز و بواسطه مخاطرات کرونا، شاهد راه افتادن نهضت توسعه تکنولوژی های ارتباطی هستیم.
ایزدی با یادآوری این که مخابرات ایران نیز پا به پای سایر کشورها در زمینه ارتقاء تکنولوژی و گسترش زیرساخت ها و... حرکت کرده است، اظهار داشت: این به آن مدلول نیست که کل جامعه را تحت پوشش داشته باشیم، همانگونه که در جهان هم اینطور نیست.
مدیر مخابرات منطقه فارس اظهار داشت: بر طبق آمارهای معتبر جهانی، حالا حدود نیمی از جمعیت جهان به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند؛ پس با یک بررسی اجمالی متوجه خواهیم شد که وضعیت ایران بمراتب بهتر از میانگین جهانی است.
ایزدی با اشاره به این که طی این سال ها تلاشی برنامه ریزی شده صرف کاهش فاصله طبقاتی دیجیتالی شده است، اظهار داشت: امروز در ایران، روستاهای زیادی دارای پوشش اینترنت پر سرعت است.
وی افزود: مفهوم ارتباطات امروز گرفتار تغییرات اساسی شده است، امروز در زمینه مخابرات، قطع ارتباط یک روستا به مدلول مسدود شدن راه دسترسی یا ارتباط مکالمه تلفنی نیست؛ حالا ارتباطات در حوزه مخابرات از مکالمه (ویس) به دیتا (اطلاعات) و پهن باند تغییر کرده است و تقاضا برای ایجاد بستر ارتباطی G۲ وجود ندارد.
ایزدی این مساله را به مفهوم تغییر ذائقه مردم بواسطه شرایط جامعه جهانی دانست و اظهار داشت: این تغییر ذائقه در سطح جهان همه دولت ها را وادار به توسعه و تسریع فعالیت ها در زمینه تجهیزات و تکنولوژی های نوین ارتباطی کرده است.
وی با اعلان اینکه در استان فارس نیز با اجرای طرح های توسعه ای قسمتی از نیازها پاسخ داده شده است، اظهار داشت: اساسا فناوری های نوینی فرا می رسد، هرچند بهره مندی کامل از تکنولوژی هایی نظیر G۵ یا بلاگچن، نیازمند زیرساخت جدید و گسترش زیرساخت ها و این مهم نیازمند سرمایه گذاری است.
ایزدی درباب وضعیت ارتباطات مخابراتی فارس اظهار داشت: خوشبختانه امسال ۴۵ طرح توسعه شبکه تلفن ثابت در شیراز و ۴۴ پروژه در دیگر نقاط استان فارس اجرا و تکمیل شده که نشان دهنده رشدی ۸۵ درصدی نسبت به سال قبل است.
مدیر مخابرات منطقه فارس با اعلان اینکه با اقدامات انجام شده، ۴۴ هزار شماره تلفن ثابت جدید در فارس دایر شده است، تعداد کل مشترکان تلفن ثابت در فارس را یک میلیون و ۵۶۰ هزار نفر اعلام نمود.
ایزدی در عین حال اشاره کرد که اساسا تعداد متقاضیان و نیاز به توسعه تلفن ثابت در استان فارس بیش از طرح های اجرائی شده است.
او از توسعه قابل توجه شبکه فیبرنوری و افزایش قابل توجه تعداد مشترکان اینترنت خانگی (۲۰۲۰) در فارس طی سال ۹۹ آگاهی داد و اظهار داشت: در زمینه شاهراه های مخابراتی با اقدامات انجام شده موفق به ارتقاء زیرساخت در ۱۹۰ نقطه از فارس شده ایم.
ایزدی اضافه کرد که با اقدامات انجام شده، ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان فارس به ۳۱.۵ رسیده و استان را در این شاخص به میانه جدول، ارتقا داده است.
مدیر مخابرات منطقه فارس همین طور اظهار داشت: در سال ۹۹ با اعتباری بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان، ۱۴۲ دکل تلفن همراه جدید در سراسر فارس نصب و راه اندازی شده و ۳۷۹ دکل نیز ارتقاء یافته است.
ایزدی ضمن قبول وجود نقاط کور ارتباط تلفن همراه در استان فارس و خصوصا شهر شیراز، شرط رفع اشکال را توسعه تعداد دکل ها دانست و اظهار داشت: ما دراین زمینه با شهرداری یا سایر مجموعه ها نظیر اوقاف، همکاری و تعامل خوبی داریم اما برای نصب دکل در اماکن خصوصی، با مقاومت شدید مردم روبرو می باشیم.
مدیر مخابرات منطقه فارس اظهار داشت: با ارائه اسناد و مدارک اثبات می نماییم که دکل های تلفن همراه برای سلامت شهروندان هیچ عارضه و مشکلی ایجاد نمی کند.
ایزدی با اعلان اینکه مخابرات در ازای نصب دکل در حیاط یا روی پشت بام منازل و آپارتمان ها، متناسب با موقعیت مکانی، ماهیانه با صاحب یا صاحبان ملک، اجاره پرداخت می کند.



1400/02/28
23:34:23
0.0 / 5
701
تگهای خبر: ارتباطات , اینترنت , تكنولوژی , خدمات
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
الف دانلود