آذری جهرمی:

هوشمندسازی شهرها به یك شعار یا دكور تبدیل نشود

هوشمندسازی شهرها به یك شعار یا دكور تبدیل نشود

به گزارش الف دانلود وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینكه چاره مشكلات شهری، هوشمندسازی شهرها است، اظهار نمود: هوشمندسازی نباید به یك شعار، دكور و یا مبحث ویترینی تبدیل گردد.


به گزارش الف دانلود به نقل از ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی بامداد امروز (شنبه) در پنل تخصصی شهر هوشمند كه در حاشیه مراسم جایزه جهانی خشت طلایی برگزار شد، با بیان این كه شهر چیزی جز مردم نیست و باید اساس كارها حل مشكلات مردم باشد، اظهار داشت: شهرنشینی در دنیا در حال افزایش می باشد و پیشبینی می شود در ۲۰۵۰ در ایران رشد شهرنشینی به بیشتر از ۸۰ درصد برسد.
وی با بیان این كه كلانشهرها در حال بزرگتر شدن هستند و مشكلات آنها هم افزایش می یابد، افزود: این روزها پروفسور بالتازار مشكلات هم حوزه آی تی سی شده است و چاره مشكلات، هوشمند سازی شهرها است.
آذری جهرمی با بیان این كه هوشمند سازی نباید به یك شعار یا دكور برای برخی مسئولان تبدیل گردد، اظهار داشت: تبدیل شدن هوشمند سازی به شعار و یك مبحث ویترینی در واقع ضایع كردن اصل مطلب است چون كه امروز بدون هوشمندسازی نمی توان كلانشهرها را اداره كرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه كرد: اگر شهرداری ها با استفاده از كلان داده ها، نتوانند مسیر حركتی شهروندانشان را در بامداد حدس بزنند كه از چه مسیری به چه منطقه ای می روند تا برپایه آن برنامه ریزی كنند و یا نتوانند میزان آلودگی تولید شده را متوجه شوند كه بیشتر از چه منابعی است، این مدیریت كور است؛ چون كه ابزارها و تكنولوژی های روزی وجود دارد كه به مدیران كمك می نماید.
وی با بیان این كه این روزها ما در همه شهرها ۴G داریم و در حال برنامه ریزی برای ۵G هستیم، اظهار داشت: اما همه اینها باید در جهت زندگی مردم باشد و اگر پروژه ای اجرا شود كه تغییری در زندگی مردم نداشته باشد، هدررفت انرژی، وقت و پول مردم است و اگر هوشمندسازی محقق شود، شركت های نوآور هم حاضرند كه كمك كنند اما نباید انحصار با عنایت به ساختارهای موجود ایجاد شود.
او با بیان این كه نباید فلان شركت به علت نزدیكی با فلان اپراتور ایجاد شود و اتفاقاتی بیفتد، اظهار داشت: دیتاهای شهری نباید در انحصار یك گروه باشد كه هم فساد و هم انحصار و هم نارضایتی بوجود می آورد كه نماد كامل آن مبحث ارزش افزوده است كه سالانه اعداد بالایی در این عرصه ایجاد می شود، اما شفاف نیست و اینگونه نباید باشد كه داستان ارزش افزوده برای این شركت ها ایجاد شود چون كه بازار ۲۶۰۰ میلیارد تومانی داریم اما مگر می شود بازیگردانان این بازار به درستی شناسایی نشده باشند و آورده مالی آن برای سرمایه گذار باشد و نه مردم؟
وی با بیان این كه اگر هوشمند سازی محقق شود مدل آزاد سازی دیتا و مدل رقابتی عرضه خدمات به مردم هم شفاف می شود، تصریح كرد: اما اگر شفاف سازی در اختیار كارتل های اقتصادی قرار گیرد هم دیگر همه بلد هستند چگونه پول دربیاورند.
وی با بیان این كه جایزه خشت طلایی حركت خوبی در جهت عرضه خدمات و خلاقیت است اظهار نمود: باید این مسابقه متناسب با ظرفیت و مشكلات سایر شهرها توسعه یابد.




منبع:

1398/08/11
21:01:20
5.0 / 5
3910
تگهای خبر: ارتباطات , ارتباطات و فناوری اطلاعات , تكنولوژی , خدمات
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
الف دانلود