چهار نیاز فناورانه رباتیك صنایع دفاعی ارائه شد

چهار نیاز فناورانه رباتیك صنایع دفاعی ارائه شد

الف دانلود: چهار نیاز فناورانه حوزه رباتیك صنایع دفاعی كشور امروز دوشنبه در گردهمایی دو روزه فناورانه صنایع، شركت های دانش بنیان و استارتاپ های حوزه رباتیك و اتوماسیون صنعتی در صندوق نوآوری و شكوفایی ارائه شد.


گردهمایی دو روزه فناورانه صنایع، شركت های دانش بنیان و استارتاپ های حوزه رباتیك و اتوماسیون صنعتی ( ۲۶و ۲۷ آبان ) با حضور ۱۷۵ نفر از ۱۰۴ شركت دانش بنیان و استارتاپ و ۱۸۴ شركت غیردانش بنیان انجام شد و در نمایشگاه جانبی این رویداد ۵۵ شركت از ۲۳ صنعت، سازمان، دانشگاه و پارك های علم و فناوری حضور دارند.
در این گردهمایی چهار نیاز فناورانه حوزه رباتیك صنایع دفاعی كشور در زمینه ربات زمینی با قابلیت پرتاب و كنترل ازراه دور، طراحی و ساخت چتر هوشمند، طراحی و ساخت ربات برای شناسایی و حمل مواد آلوده شیمیایی/میكروبی، پرینتر سه بعدی با دقت بالا جهت ساخت بدنه میكرو و نانو ذرات برای كمك شركت های دانش بنیان، استارتاپ ها و فعالان صنعت رباتیك از طرف مدیر پروژه های مركز رشد تكنولوژی های جدید رباتیك وزارت دفاع تشریح شد.
همچنین ربات شناسایی بومی قابل پرتاب با قابلیت حمل آسان و مانورپذیری بالا برای رفع مشكل عملیات در محیط های با خطر گازهای سمی، تشعشات رادیو اكتیو و واردات فناوری های مورد نیاز ارائه شد.
به گفته مدیر پروژه های مركز رشد تكنولوژی های جدید رباتیك وزارت دفاع، طراحی و ساخت چتر هوشمند برای مواقع امدادرسانی به سیل و زلزله و ارسال ادوات نظامی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و نیاز است كه این چتر به سیستم موقعیت یاب مجهز باشد تا بتواند محموله را به نقطه هدف ارسال نماید و كمترین نویز محیطی داشته باشد و با كمترین خطا به محل از پیش تعیین شده فرود آید.
همچنین طراحی و ساخت ربات برای شناسایی و حمل مواد آلوده شیمیایی و میكروبی در مكان های مهم و حساس مانند اماكن عمومی و پر تردد مورد نیاز است، چونكه برای پاكسازی محیط بسته ( ساختمان ) و محیط بازآلوده، فقدان چنین سیستم بومی در كشور مشهود است.
وی اضافه كرد: مورد دیگر پرینتر سه بعدی با دقت بالا جهت ساخت بدنه میكرو و نانو ذرات است كه هم اكنون پرینتر سه بعدی در كشور وجود دارد اما نیاز به پرینتر سه بعدی كه بتواند با مواد نرم كار كند وجود دارد.



منبع:

1398/08/28
08:43:30
5.0 / 5
3729
تگهای خبر: تكنولوژی , سازمان , سیستم , شركت
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
الف دانلود