آلودگی هوا در شهرهای بزرگ صنعتی از شامگاه پنجشنبه كاهش پیدا می كند

آلودگی هوا در شهرهای بزرگ صنعتی از شامگاه پنجشنبه كاهش پیدا می كند

به گزارش الف دانلود كارشناس سازمان هواشناسی كشور اظهار داشت: شدت آلودگی هوا در شهرهای تهران، كرج، اراك، قم و اصفهان از امشب - شامگاه پنجشنبه - كاهش می یابد.


امین حسین نقشینه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به اینكه یك مقدار ناپایداری در شهرهای بزرگ صنعتی وجود خواهد داشت، اضافه كرد: امروز بارش باران را در استان های شمال غربی و غرب كشور خواهیم داشت و این بارش ها در بعضی از ساعات همراه با رعدو برق و وزش باد خواهد بود.
وی افزود: ضمنا در مناطق سرد سیر و مرتفع بارش ها به شكل برف خودرا نشان خواهد داد و برای ارتفاعات و دامنه های البرز مركزی در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران هم رگبار باران و بر روی ارتفاعات بارش برف را خواهیم داشت.
نقشینه اضافه كرد: در مناطق جنوب غرب، خوزستان و ایلام رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت، فردا - جمعه - نیز برای برخی مناطق از شمال غرب وغرب بارش باران داریم و در مناطق مرتفع برف پیش بینی شده و برای جنوب غرب شامل خوزستان، ایلام و جزایر شمال خلیج فارس مثل جزیره خارك نیز بارش باران گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد رخ می دهد.
وی اضافه كرد: شنبه و یكشنبه هم در بیشتر مناطق كشور جوی نسبتا آرام حاكم خواهد و باردیگر یكشنبه شب و دوشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب به كشورمان ابتدا غرب و جنوب غربی به تدریج مناطقی از شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز مركزی و غربی تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرند.
افزایش تدریجی دما در كشور تا روز یكشنبه / افت ۷ درجه ای دما در شمال كشور
وی یادآورشد: ضمنا دوشنبه از سمت دیگر با نفوذ جریانات سرد شمالی بر روی سواحل دریای خزر، گیلان، مازندران و گلستان بارانی خواهد شد، در ارتفاعات این استان ها برف و كاهش محسوس دما پیش بینی شده، روز دوشنبه برای سواحل شمال كشور و دامنه های شمالی البرز افت دما ۵تا ۷ درجه رخ می دهد اما تا یكشنبه افزایش تدریجی دما را برای بیشتر نقاط كشورمان خواهیم داشت.
این كارشناس اضافه كرد: روز دوشنبه و سه شنبه برای دامنه های البرز و زاگرس و استان های واقع بر این دو رشته كوه بارش باران و برف خواهیم داشت.
غبار محلی و افزایش نسبی دما در تهران
وی درباب وضعیت هوای تهران هم اضافه كرد: برای امروز تهران نیزی جوی غبار آلود و مه رقیق پیش بینی شده است، احتما بارش خفیف برای بعضی از نقاط تهران وجود دارد و در ارتفاعات تهران بارش برف نیز پیش بینی شده است، بیشینه دمای تهران در ایستگاه مهرآباد امروز ۱۰درجه و در ایستگاه شمیرانات ۱۱درجه و كمینه دمای شمیرانات درجه ۳ و و مهرآباد ۴درجه است و فردا و پس فردا تهران هم غبار محلی را خواهد داشت.
وی اظهار داشت: در سه روزه آینده افزایش نسبی دما را در تهران خواهیم داشت، یعنی فردا جمعه دمای تهران ۱۲ و شنبه ۱۳ درجه به تدریج افزایش دمای یك تا دو درجه ای رخ می دهد تا اینكه غبار تهران روز دوشنبه برطرف می شودو آسمان تهران پس از ظهر دوشنبه ابری و با احتمال بارش خواهد بود.



منبع:

1398/09/07
12:14:13
5.0 / 5
3929
تگهای خبر: سازمان
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
الف دانلود