آب بر بستر بختگان نشست

آب بر بستر بختگان نشست

به گزارش الف دانلود افزون بر ۴۰ میلیون متر مكعب حقابه تالاب و دریاچه بختگان روز پنج شنبه همزمان با سفر رضا اردكانیان وزیر نیرو به استان فارس از سد درودزن بر بستر این تالاب رها شد.


حمید رضا دهقانی مدیر عامل شركت آب منطقه ای استان فارس در حاشیه سفر یك روزه وزیر نیرو به شهرستان داراب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح كرد: تعیین حقابه بختگان به تصویب شورای حفاظت منابع آب استان فارس رسید و الان به ظرفیت ۳۰ متر مكعب در ثانیه این میزان آب در حال خروج از سد درود زن است.
این مقام مسوول اظهار داشت: رهاسازی این میزان حقابه در بهبود شرایط زیست محیطی دریاچه بختگان اثرگذار است، این اقدام بر مبنای تصمیم شورای حفاظت منابع آب استان و در جهت سیاست های وزارت نیرو و دولت تدبیر و امید و با عنایت به اهمیت حفاظت از محیط زیست انجام شده است.
دهقانی افزود: در مورد رودخانه كُر حقابه كشاورزانی كه در مجاورت رودخانه قرار داشته اند و حقابه بخش درودزن هم مشخص می شود كه در این زمینه از تجربیات و تحقیقات دانشگاه شیراز و شركت زایند آب كه در مورد رودخانه زاینده رود تجربیات موفقی داشته استفاده می شود.
احیای تالاب بختگان یكی از اولویت های زیست محیطی در استان فارس است و پی گیری برای تامین حق آبه بختگان و انجام اقداماتی برای احیای این تالاب و زنده كردن خدمات اكو سیستمی كه می تواند برای مردم ایجاد كند از اهداف و اولویت های محیط زیست بوده است كه دنبال می شود.
تالاب و دریاچه بختگان در سال های پر آب زیستگاه زمستانه پرندگانی مانند فلامینگو، درنا، كبوتر دریایی، آب چلیك، مرغابی، غاز است كه از روسیه و دشت های سیبری به ایران مهاجرت می كنند.

این دریاچه كه در فاصله ۲۲۰ كیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد در حفظ بوم ساختار و محیط زیست شهرستان های اطراف هم تاثیر بسزایی دارد و در سال های گذشته كاملاً خشك بود و در حالیكه امسال بر اثر بارش های بهاری حدود ۶۰ درصد آبگیری شد اما در گرمای تابستان باز هم به سمتی خشكی گرایید.



1398/09/08
10:29:25
5.0 / 5
3555
تگهای خبر: تحقیقات , خدمات , سیستم , شركت
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
الف دانلود