مدیر كل حفاظت محیط زیست فارس اعلام كرد:

حقابه بختگان تا ۲۳ آذر ماه همچنان جاری است

حقابه بختگان تا ۲۳ آذر ماه همچنان جاری است

الف دانلود: همزمان با سفر پنج شنبه هفتم آذرماه رضا اردكانیان وزیر نیرو، به استان فارس 40 میلیون متر مكعب آب از سد درود زن رها گردید تا به تالاب بختگان برسد، این آب همچنان جاری است و تا 23 آذرماه جریان آب بر بستر رودخانه كُر ادامه دارد تا بر بستر بختگان بنشیند.


حمید ظهرابی؛ مدیر كل حفاظت محیط زیست فارس روز پنج شنبه بعد از گذشت یك هفته از جاری بودن آب از سد درودزن تا مسیر منتهی به تالاب بختگان، بازدید و روند رها سازی و انتقال آب به این تالاب را مورد ارزیابی قرار داد.
ظهرابی به لزوم احیای دریاچه بختگان اشاره نمود و اظهار داشت: با عنایت به پیگیری های صورت گرفته درباب احیای تالاب بختگان، محیط زیست به منظور حفظ كاركردهای تالاب و دریاچه و در امتداد اجرای قانون حفاظت و احیاء تالاب ها و بخشنامه جلوگیری از تخریب و آلودگی غیر قابل جبران تالاب ها، جاری شدن حقابه بختگان را پیگیری كرد و بعد از چندین سال ۴۲ میلیون متر مكعب حقابه این تالاب ها از سد درود زن تخصیص یافت و الان جاری است.
این مقام مسوول اضافه كرد: این حقابه از ساعت ۸ بامداد هفتم آذرماه رها شده و تا ساعت ۲۰ شامگاه ۲۳ آذر به مدت ۱۶.۵ روز به میزان ۳۰ متر مكعب بر ثانیه و میزان دبی ۲.۵۹ میلیون متر مكعب در روز ادامه دارد و پیش بینی می شود حجم كلی آب رها شده ۴۲.۷ میلیون متر مكعب باشد.
ظهرابی اظهار داشت: این میزان حقابه اختصاص یافته توسط شركت آب منطقه ای فارس، تنها بخش اندكی از حقابه مورد نیاز تالاب بختگان بوده و نیاز آبی تالاب بختگان بسیار فراتر از این ارقام است. احیای تالاب ها یكی از اولویت های سازمان و اداره كل حفاظت محیط زیست فارس است و پیگیری برای تامین حقابه بختگان و انجام اقداماتی از این قبیل برای احیای این تالاب و زنده كردن خدمات اكوسیستمی كه می تواند برای مردم ایجاد كند از اهداف و اولویت های محیط زیست بوده كه به صورت مداوم در حال پیگیری است.
وی اشاره كرد: ما معتقدیم كه احیای تالاب بختگان به مدلول احیای مناطق و شهرستان های همجوار این دریاچه است و دراین زمینه از هیچ كوششی دریغ نمی نماییم. وجود اكوسیستم باارزش تالاب های طشك و بختگان و نقش موثر این تالاب ها خصوصاً حفظ تنوع زیستی و ذخایر ژنی، كنترل نمودن سیلاب های ویرانگر، تامین آب برای كشاورزی، شرب و از همه مهمتر نقش این تالاب ها در سلامت روانی و تامین معیشت جوامع پیرامونی، حفاظت و تامین حقابه این تالاب را صد چندان می كند.
مدیر كل حفاظت محیط زیست فارس روند رهاسازی و انتقال آب به بختگان را مورد ارزیابی قرار داد

1398/09/14
21:20:57
5.0 / 5
3830
تگهای خبر: خدمات , سازمان , سیستم , شركت
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
الف دانلود