رگولاتوری تاكید كرد؛

اجبار اپراتورها به اطلاع رسانی پیش از قطع تلفن ثابت

اجبار اپراتورها به اطلاع رسانی پیش از قطع تلفن ثابت

به گزارش الف دانلود مطابق با بیان رگولاتوری، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن ثابت ملزم هستند قبل از قطع خطوط تلفن ثابت به دلیل بدهی به مشترکین اطلاع رسانی کنند.


به گزارش الف دانلود به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سیدمحمد امامی مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات این سازمان در اینباره اظهار داشت: تمامی اپراتورهای دارای پروانه تلفن ثابت بر مبنای مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید بعد از سپری شدن دوره صورتحساب گیری و رسیدن به ۸۰ درصد حد نصاب کارکرد، قبل از قطع خطوط تلفن ثابت به مشترک اطلاع رسانی کنند. وی درباره حد نصاب کارکرد خطوط تلفن ثابت اضافه کرد: برای خطوط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، اگر کارکرد خطوط به ۸۰ درصد حد نصاب برسد، اپراتور باید به مشترک اطلاع رسانی کرده و حداقل ۲۴ ساعت زمان را بعنوان مهلت پرداخت بدهی تعیین کند. امامی درباره خطوط تلفن ثابت دارای مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت خاطرنشان کرد: بر طبق این مصوبه، درصورتیکه کارکرد این دسته از خطوط به حد نصاب کارکرد برسد، اپراتور باید ابتدا نسبت به اطلاع رسانی به مشترک و تعیین زمان ۷۲ ساعت جهت پرداخت اقدام نماید. در صورتیکه کارکرد خط به میزان مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت نرسد، مشترک می تواند تا انتهای دوره صورتحساب گیری و مهلت های تعیین شده برای پرداخت مبلغ کارکرد خود اقدام نماید. مدیرکل نظارت بر سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با تکیه بر پرداخت بموقع قبض های تلفن ثابت از جانب مشترکان اظهار نمود: تمامی دارندگان پروانه تلفن ثابت ملزم هستند فرایند قطع خطوط تلفن ثابت را بر مبنای مصوبه ۳-۲۰۷ رعایت نمایند. عدم رعایت این فرایند بخصوص اطلاع رسانی به مشترکین تخلف به حساب می آید و مشترکین می توانند در صورت بروز این تخلف و عدم اطلاع رسانی اپراتور، با رفتن به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ شکایت خویش را ثبت و پیگیری کنند.

1400/08/03
21:54:00
0.0 / 5
420
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
الف دانلود