مغز محققان در قطب جنوب كوچك شد

مغز محققان در قطب جنوب كوچك شد

به گزارش الف دانلود نتایج یك مطالعه نشان داده است كه حجم مغز گروهی از محققان كه مدت ۱۴ ماه در قطب جنوب اقامت داشتند، تا ۱۰ درصد كاهش پیدا كرد. محققان عامل این كاهش را انزوای این افراد و نگاه كردن به چشم اندازی تكراری برای مدت زمان طولانی می دانند.


به گزارش روزنامه دیلی میل، هشت محقق و یك آشپز برای انجام یك كار تحقیقاتی مدت ۱۴ ماه در یك پایگاه تحقیقاتی در نزدیكی سواحل این قاره یخی در جنوب اقیانوس اطلس اقامت داشتند. اسكن های ام.آر.آی قبل و پس از این سفر اكتشافی نشان داد، مناطقی از مغز این افراد كه مسئول فراگیری، احساسات و حافظه هستند در طول این سفر كوچك شده اند.
یافته های این مطالعه بازتاب دهنده تغییراتی است كه در فضانوردان مشاهده می شود؛ توانایی ذهنی فضانوردان در فضا كاسته می شود و تغییراتی در فعالیت الكتریكی مغزشان مشاهده می شود.
این مطالعه كه توسط محققان دانشگاه های مختلفی در آلمان و دانشگاه «پنسیلوانیا» در آمریكا انجام شد، نشان داد كه مغز دارای ماهیتی است كه اگر از آن استفاده نشود، از بین می رود. از آنجائیكه محققان در حین این سفر اكتشافی به اندازه كافی مغز خویش را تحریك نمی كردند، قسمتی از مغز آنها مانند یك عضله استفاده نشده آغاز به ضعیف تر شدن و كوچك تر شدن كرده بود.
« الكساندر استان مولف» محقق ارشد این مطالعه می گوید: تماشای یك صحرای سفید ابتدا هیجان انگیز به نظر می آید اما به مرور زمان تكراری می شود. همینطور زندگی در یك ساختمان كوچك و با افرادی یكسان برای بیشتر از یك سال سبب شده است كه به مغز این افراد فشار وارد شود.
محققان متوجه شدند كه یك قسمت از مغز این محققان به نام dentate gyrus كه اطلاعات را از بخش های حسی پردازش و ذخیره می كند به صورت متوسط تا ۱۰ درصد كوچك شد. این در شرایطی است كه مناطق دیگر این عضو -بیشتر مركز یادگیری، هیپوكامپ كه تحت تاثیر آن قرار گرفته بود- حدود پنج درصد یا كمتر كوچك شدند.


1398/09/16
23:48:47
5.0 / 5
3728
تگهای خبر: تحقیقات
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
الف دانلود