با امضای یك تفاهم ‎نامه در بنیاد ملی نخبگان؛

پشتیبانی از دانش آموختگان برتر در دوره پسا دكتری افزایش یافت

پشتیبانی از دانش آموختگان برتر در دوره پسا دكتری افزایش یافت

به گزارش الف دانلود با امضای تفاهم ‎نامه همكاری میان بنیاد ملی نخبگان و صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی، پشتیبانی از پژوهشگران و دانش آموختگان در دوره پسادكتری افزایش پیدا كرد.


به گزارش بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم امضا تفاهم نامه همكاری بنیاد ملی نخبگان و صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور محمود سعادت فومنی قائم مقام بنیاد و ایمان افتخاری رئیس صندوق برگزار گردید.

لزوم حمایت بیشتر از اجتماع نخبگان و پژوهشگران
در این مراسم، محمود سعادت فومنی، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ضرورت افزایش همكاریهای بین دستگاهی به منظور حمایت بیشتر از اجتماع نخبگان و پژوهشگران، اظهار داشت: امید است امضا این تفاهم ‎نامه آغاز همكاریهای بیشتر دو مجموعه در جهت پشتیبانی از پژوهش و پژوهشگران باشد.
وی اضافه كرد: با عنایت به همگرایی رسالت ‎های صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و مأموریت های بنیاد ملی نخبگان می توان علاوه بر پشتیبانی از دوره پسادكتری برنامه های مشترك دیگری را تعریف و اجرا كرد.
سعادت فومنی خاطرنشان كرد: با عنایت به اینكه پژوهش همواره به نتیجه دلخواه منتج نمی شود؛ پشتیبانی از پژوهش جزو اقدامات خطرپذیر محسوب می شود؛ بنابراین پشتیبانی از پژوهشگران دوره پسادكتری یكی از وظایف خطیر در حوزه نخبگانی است.

سرآمدان و نخبگان بهترین پژوهشگران هستند
آریا الستی؛ معاون سرآمدن و نخبگان بنیاد ملی نخبگان هم با اشاره به اینكه بنیاد و صندوق پشتیبانی از پژوهشگران در هر سه بخش مسیر نخبگانی می توانند همكاریهای مشترك تعریف كنند، اظهار داشت: فعال شدن معاونت ترویج علم در این صندوق ظرفیت خوبی را برای توسعه همكاریهای مشترك بوجود آورده است.
وی با اشاره به اینكه سرآمدان و نخبگان بهترین پژوهشگران هستند، خاطرنشان كرد: با عنایت به همگرایی رسالت های بنیاد ملی نخبگان و صندوق پشتیبانی از پژوهشگران، این دو مجموعه می توانند در بخش ها و حوزه های دیگر هم زمینه همكاریهای مشترك را تعریف كنند.

اعطای تسهیلات متنوع صندوق پشتیبانی از پژوهشگران برای دوره پسادكتری
ایمان افتخاری رئیس صندوق پشتیبانی از پژوهشگران فناوریان معاونت علمی در بخشی از این نشست، امضاء تفاهم نامه همكاری با بنیاد ملی نخبگان را آغاز همكاریهای بعدی در حمایت بیشتر از استعدادهای برتر دانست و اظهار داشت: هم راستا بودن خیلی از رسالت ها و مأموریت های این دو مجموعه فرصت مناسبی را برای توسعه همكاریهای دو سویه برای حمایت بهتر و بیشتر از مستعدان و پژوهشگران فراهم نموده است.
وی خاطرنشان كرد: صندوق پشتیبانی از پژوهشگران تسهیلات متنوعی را برای پشتیبانی از دوره پسادكتری به دانش آموختگان اعطا می كند كه امید است با امضاء این تفاهم نامه، حمایت ها كیفیت و تنوع بیشتری بگیرند.

جایزه شهید چمران فرصتی مناسب برای توان افزایی دانش آموختگان برتر
حسن سالاریه؛ معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان هم در نشست امضاء تفاهم نامه همكاری بنیاد ملی نخبگان با صندوق پشتیبانی از پژوهشگران، اظهار داشت: این تفاهم نامه با موضوعیت پشتیبانی از پژوهشگران دوره پسادكتری به امضاء رسید.
وی با اشاره به اینكه یكی از رسالت ها و مأموریت های ذاتی بنیاد ملی نخبگان و صندوق پشتیبانی از پژوهشگران، پشتیبانی از محققان دوره پسادكتری است، اضافه كرد: بنیاد این افراد را در فضایی رقابتی و از بین بهترین ها انتخاب می كند تا فرد در طول ۱۲ ماه زیر نظر یك استاد خبره و با محوریت یكی از چالش های كشور به تحقیق و پژوهش بپردازد؛ این تسهیل در چارچوب جایزه شهید چمران به مستعدان برتر دانش آموخته در دوره دكتری تعلق می گیرد.
سالاریه افزود: با عنایت به شرایط موجود و البته تراكم دانش آموختگان برتر دوره دكتری، بنیاد ملی نخبگان تلاش دارد در چارچوب مشاركت و همكاری با دیگر دستگاه ها و نهادهای ذی ربط و استفاده از ظرفیت های موجود آنها، پشتیبانی از دانش آموختگان برتر دوره دكتری در چارچوب جایزه شهید چمران را با كیفیت و كمیت بهتری ادامه دهد تا علاوه بر پشتیبانی از مستعدان برتر، زمینه لازم برای رفع نیازهای كشور از راه انجام پروژه های كاربردی فراهم گردد.
معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان كرد: برپایه تفاهم نامه همكاری میان بنیاد ملی نخبگان و صندوق پشتیبانی از پژوهشگران، بنیاد واجدین شرایط استفاده از جایزه پسادكتری شهید چمران را به صندوق پشتیبانی از پژوهشگران معرفی می كند تا آنان علاوه بر بهره مندی از حمایت‎های متنوع این صندوق، در طول یكسال فعالیت، یكی از نیازها و چالش های واقعی كشور را در چارچوب پروپوزال تعریف كرده و با محوریت آن پژوهش خویش را انجام دهند.


1398/09/17
21:26:11
5.0 / 5
3835
تگهای خبر: پژوهش , پشتیبان , دستگاه , فناوری
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
الف دانلود