ساخت علف كش های جدید با استفاده از گیاهان دریایی

ساخت علف كش های جدید با استفاده از گیاهان دریایی

به گزارش الف دانلود محققان دانشگاه Far Eastern Federal University واقع در روسیه توانستند برای نخستین بار قارچ دریایی Penicillium piltunensein را به صورت مستقل از محیط مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و ۹ تركیب فعال بیولوژیكی را در آن شناسایی كنند.


به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، این تركیبات شامل شش تركیب ناشناخته و سه تركیب شناخته شده هستند. با انجام آزمایش روی سلول های ماكروفاژ موش، مشخص شد یكی از این تركیبات دارای خاصیت ضد التهابی است و محققان امیدوارند با استفاده از این ماده بتوانند داروهای ضدالتهاب جدیدی بسازند.
در آزمایشات دیگر مشخص شد سایر تركیبات كشف شده هم دارای خواص علف كشی هستند و امكان تولید علف كش های جدید را برای كنترل علف های هرز در اختیار می گذارند.
محققان قصد دارند تمام این تركیبات جدید را به منظور یافتن خواص ضدمیكروبی احتمالی، مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. در صورتیكه تركیبات جدید دارای چنین خواصی باشند، امكان تولید آنتی بیوتیك های جدید با استفاده از آنها وجود دارد.
قارچ های Penicillium از فراوان ترین قارچ های موجود در سیاره زمین محسوب می شوند. این قارچ ها هم در سطح زمین و هم در اقیانوس ها رشد می كنند و با آبزیان، جلبك ها، خاك بستر دریا، مهره داران و بی مهرگان در ارتباط هستند.
گزارش كامل این تحقیقات در نشریه Marine Drugs انتشار یافته است.


1398/09/18
13:52:19
5.0 / 5
3716
تگهای خبر: تحقیقات
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
الف دانلود