ورود دانش بنیان ها به پروژه های گلوگاهی

ورود دانش بنیان ها به پروژه های گلوگاهی

الف دانلود ورود دانش بنیان ها به پروژه های گلوگاهی


كریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری با هدف توسعه بازار صادراتی محصولات شركت های دانش بنیان در سال ۱۳۹۳ راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.
خدمات تسهیل كننده فرایند صادرات كالاها و همینطور آموزش و مشاوره شركت ها در حوزه صادرات همچون نیازهای اساسی شركت های دانش بنیان است. در این مجموعه تلاش بر آن است تا با شناسایی و ارزیابی شركت های خدماتی فعال در این عرصه، خدماتی با كیفیت و اثربخش در جهت توسعه توان صادراتی شركت ها عرضه شود.
در همین راستا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور ایجاد و خلق ثروت برای جامعه از راه صادرات محصولات با فناوری بالا، مبادرت به پشتیبانی از خدمات این كریدور كرده و این امكان را فراهم آورد كه تا صادرات شركت ها از راه اینگونه خدمات تسریع یابد.
خدمات حمایتی كریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری به شركت های دانش بنیان، خلاق و واسطه های صادراتی (شركت های مدیریت صادرات، پایگاه های صادراتی، كارگزاران تجاری برون مرزی) عرضه می شود. برای دریافت خدمات از كریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، شركت در ارزیابی آمادگی صادرات (ERA) الزامی بوده و خدمات بر مبنای نتایج این ارزیابی به شركت ها عرضه می شود.
صادرات از راه مناقصات برگزار شده در كشورهای هدف، دارای مزیت هایی است كه آنرا در بین سایر مسیرهای صادراتی متمایز می كند. یكی از این مزیت ها، مشاركت و اجرای پروژه های مهم و حتی گلوگاهی است.
هر قدر وزن این گونه پروژه ها در سبد صادراتی كشور (كالا و خدمات) بیشتر باشد، منافع بلندمدت تری در روابط دوجانبه با كشورهای هدف به دنبال خواهد داشت. مزیت دیگر ورود به بازارهای هدف از راه مناقصات، بهره مندی از توانمندی های بخش خدمات كشور در اجرای پروژه های برون مرزی است. در همین راستا، هزینه های خرید، تكمیل و ارسال اسناد مناقصه و كارمزد صدور ضمانت نامه شركت در مناقصه مورد حمایت قرار می گیرد.



1398/09/20
17:31:36
5.0 / 5
3781
تگهای خبر: پشتیبان , خدمات , شركت , فناوری
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
الف دانلود