توجه به حوزه دانش آموزی از سیاست های بنیاد نخبگان است

توجه به حوزه دانش آموزی از سیاست های بنیاد نخبگان است

به گزارش الف دانلود ایرنا- معاون بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: یكی از سیاست های این بنیاد امسال و آینده نگاه بیشتر به حوزه دانش آموزی و سرآمدان و نخبگان است.


آریا الستی روز پنجشنبه در آئین تكریم و معارفه رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر اضافه كرد: در 10 سال قبل تمركز بنیاد ملی نخبگان در حوزه شناسایی استعدادهای دانشگاهی و دانشجویان و فراهم كردن زمینه رشد و تعالی این افراد از راه نهادهای مربوطه بود اما از سال قبل تا آخر سال آینده سیاست های بنیاد خروج از این حالت تمركز و توجه به فعالیت در حوزه دانش آموزی با همكاری آموزش و پرورش است.
وی بیان كرد: در همین ارتباط طرح دوست علمی در بنیاد ملی نخبگان طراحی و با عنوان های مختلف در استان ها اجرا شده است.
الستی افزود: اگر خواهان حضور موثر نخبگان در كشور هستیم باید زمینه رشد این افراد از دوران دانش آموزی با مشاركت آموزش و پرورش و سازمان پرورش استعدادهای درخشان فراهم گردد.
وی افزود: امیدواریم بزودی شاهد تحولات جدی در آموزش وپرورش و كشف استعدادهای درخشان و زمینه سازی برای رشد آنها باشیم.
الستی اظهار داشت: پس از دوران فارغ التحصیلی از دانشگاه ها با یك دوره مهم روبرو می باشیم كه استعدادهای جوان وارد عرصه كار و زندگی حرفه ای می شوند و آنجاست كه باید تمركز جدی داشته باشیم كه این اثرگذاری روز به روز بهتر اتفاق افتد.
وی تصریح كرد: در همین ارتباط بنیاد ملی نخبگان با همكاری دانشگاه ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شورایعالی انقلاب فرهنگی و سازمان صنعت، معدن و تجارت تلاش می كند زمینه هایی برای اثرگذاری نخبگان در كشور فراهم گردد.
معاون بنیاد ملی نخبگان در باره توسعه پژوهشگاه ها اظهار داشت: تصمیم گیری در باره پژوهشگاه ها به صورت خاص در حوزه وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی است و بنیاد نخبگان هم یك موسسه موازی نیست كه بخواهیم در فعالیت سایر نهادها دخالتی داشته باشیم اما اگر چنین برنامه ای در این 2 وزارتخانه باشد بنیاد برپایه مأموریت ها و میزان توان مالی كه دارد در تامین منابع انسانی آنها كمك می نماید.
وی اضافه كرد: یكی از كارهای جدی كه بنیاد نخبگان در 2 سال گذشته انجام داده است تامین ردیف استخدامی برای دانشگاه ها و پژوهشگاه های كشوراست كه قصد جذب هیات علمی از میان پژوهشگرانی دارد كه از جنس سرآمد و نخبه هستند.
الستی افزود: آنهایی كه موفق شدند این افراد را به صورت هیات علمی جذب كنند بعضی وقت ها گرفتار مشكل اداری همچون كمبود ردیف استخدامی می شدند كه به صورت ویژه با همكاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی این مشكل برطرف شد.
وی تصریح كرد: این ردیف های استخدامی شناور و در اختیار بنیاد ملی نخبگان است كه در سال قبل 100 نفر در این بخش جذب و انتظار می رود این شمار تا 2 سال آینده به 200 نفر برسد.
الستی اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان نقش تسهیل گری برای ایجاد تحولات دارد و اگر در استان ها نهادهای مختلف برای ایجاد تحول در دانشگاه ها و محیط های مربوط به ارتقای كسب و كار و جذب شركت های دانش بنیان فعالیت و هم راستای بنیاد ملی نخبگان عمل كنند به نتیجه خواهند رسید.
وی اشاره كرد: تا شرایطی برای تقاضای كالای دانش بنیان در استان ها فراهم نشود نباید انتظار فعالیت شركت های دانش بنیان را داشته باشیم.
وی افزود: سند توسعه دانش بنیان استان بوشهر دو روز پیش درصحن شورای ستاد نقشه جامع علمی كشور بعنوان اولین سند دانش بنیان استان ها به تصویب رسید و مبین این است كه مسؤلان این استان می خواهند این تحولات صورت گیرد.
الستی اضافه كرد: با نگاه نخبه پروری و جذب نخبگان می توان زمینه های توسعه و پیشرفت جامعه را هموار كرد.
معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار بوشهر اظهار داشت: بی گمان بنیاد نخبگان یكی از مراكزی است كه شكل گیری آن برپایه لزوم و پاسخ به قشر پیشتاز جامعه است.
حسن ابراهیمی اضافه كرد: رویكرد بنیاد ملی نخبگان برگرفته از تكریم، علم، دانش، اندیشه، دانایی، خردورزی، نوآوری و عقلانیت است كه این نگاه همواره مورد تاكید رهبر معظم انقلاب و دولت بوده است.
وی بیان كرد: كاركرد مثبت و مبارك بنیاد ملی نخبگان و مراكز رشد شركت های دانش بنیان تحول آفرینی و ارتقای اعتماد به نفس جامعه است.
ابراهیمی افزود: جامعه طالب پیشرفت، استقلال و اتكا به خود و توسعه برپایه شایستگی و قابلیت های خودی است ازاین رو تقویت این روند و حضور موثر نخبگان در عرصه های مختلف جامعه شامل سیاسی، اجتماعی، علمی و اقتصادی باید به خواست همگانی و یك نگاه غالب بر فضای عمومی كشور باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی بوشهر اظهار داشت: نخبگان سرمایه های اجتماعی جامعه هستند و این نگاه فرایندنگری سبب می شود این سرمایه ها بعنوان موتور محركه جامعه تلقی شوند.
سعید كشمیری اضافه كرد: اگر از جامعه نخبگان حمایت نشود و راه را برای آنان هموار نكرد مدیون جامعه خواهیم بود.
در این آیین الله كرم اخلاقی بعنوان رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر معرفی و از تلاشهای رضا آذین تقدیر گردید.




1398/09/28
15:00:52
5.0 / 5
3635
تگهای خبر: پژوهش , تحقیقات , سازمان , شركت
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
الف دانلود