فینال سومین دوره بازی های جدی برگزار شد؛

تیزران بازی جدی برتر سال 98

تیزران بازی جدی برتر سال 98

الف دانلود: سومین دوره بازی های جدی عصر امروز جمعه (6 دی ماه) در دانشگاه شهید بهشتی برگزار و بازی «تیزران» از دانشگاه هنر اسلامی تبریز بعنوان بازی جدی برتر سال ۹۸ انتخاب گردید. «كیپ استپ» رتبه دوم را به دست آورد و رتبه سوم نیز به بازی «شاه گیگیلی» رسید.


جشنواره بازی های جدی با این ایده شروع شد كه بازی هایی در حوزه های مختلف مانند بهداشت، درمان، توانبخشی، آموزش، تبلیغات و فرهنگ سازی ساخته شوند و مورد داوری قرار گیرند، برگزاری چنین جشنواره هایی به شناسایی بازی های برتر منجر می شود، بعد از شناسایی و حمایت اولیه، بازی هایی كه از طرف داوران امتیاز بیشتری دریافت می كنند راهی فینال می شوند.
این سری از بازی های جدی با مشاركت ۱۴ دستگاه مختلف اجرا شد. صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های كامپیوتری با این توضیح اظهار داشت: توسعه، تولید و ترویج از اهداف مهم سومین دوره بازی های جدی بود و پس از اختتام این برنامه تازه كار اصلی همه ما آغاز می شود.
وی ادامه داد: از ظرفیت بازی ها به خصوص بازی های جدی می توان در حوزه های آموزش، اقتصاد و فرهنگی بهره برد، بازی باید در فضای عینی و واقعی اثرگذار باشد تا كیفیت زندگی ما را ارتقا دهد.
پژمان با بیان این مساله كه یكی از صنایعی كه در حوزه فرهنگی مورد غفلت قرار گرفته، بازی های كامپیوتری است، افزود: معمولا زمانی كه درباره بازی های كامپیوتری صحبت می نماییم، بیشتر به مسائل منفی در این عرصه اشاره می كنند بنا بر این كوشیدیم در بنیاد ملی روی این مساله تمركز نماییم تا دیدگاه كاربران فضای مجازی و افراد مسوول در این عرصه به بازی های كامپیوتری تغییر كند.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های كامپیوتری با ابراز خرسندی از این كه امروزه می توان از ظرفیت بازی های كامپیوتری برای مسائل آموزشی استفاده كرد، اضافه كرد: تبدیل روش های سنتی آموزشی به روش های مدرن از دیگر مواردی است كه در بنیاد ملی به آن توجه ویژه داشته باشیم و به این واسطه در نظام آموزش تغییرات عمده ای ایجاد كردیم، گذشته از مسائل آموزشی در نظام سلامت نیز می توان از بازی های كامپیوتری كمك گرفت.
پژمان می گوید مسئولان حوزه سلامت در این حوزه بسیار همراه بودند و همكاری خوبی داشتند، این بازی ها می توانند درمان خوب و سریعی برای برخی مشكلات جسمی و روحی باشند.
او با تاكید بر لزوم تولید دانش در عرصه ساخت و طراحی بازی های كامپیوتری اشاره كرد: اگر تولید دانش در بخش بازی ها را جدی نگیریم، با عنایت به رشد فناوری در تمام دنیا، از این غافله عقب خواهیم ماند و گرفتار مشكل می شویم.
در ادامه معاون پژوهش بنیاد ملی بازی های كامپیوتری و دبیر جایزه بازی های جدی ۱۳۹۸ با بیان این كه تعداد حامیان و شركت كنندگان نسبت به سال های گذشته رشد شایان توجهی داشته است، اظهار داشت: این جشنواره امسال بزرگتر و به همان میزان تعداد و میزان جوایز نیز بیشتر شده است. بنیاد ملی بازی های كامپیوتری برای برندگان امسال جایزه ۲۰ میلیون تومانی در نظر گرفته است.
اداره فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر یكی دیگر از حامیان سومین سری بازی های جدی است. محمدمهدی اسماعیلی رئیس این اداره با حضور در مراسم اختتامیه اظهار داشت: پشتیبانی از بازی های كامپیوتری سبك زندگی سالم را ترویج می دهد و حمایت ما از این بازی ها دنباله دار خواهد بود. ضمن این كه بزودی یك هكاتون مشترك نیز با این بنیاد برگزار خواهیم كرد.
هكاتون رویدادی است كه در آن برنامه نویسان كامپیوتر و افراد دیگری كه درگیر توسعه نرم افزار هستند، همچون طراحان گرافیكی، طراحان واسط كاربری و مدیران پروژه گرد هم می آیند و در توسعه پروژه های نرم افزاری و گاهی سخت افزاری با یكدیگر همكاری می كنند.



منبع:

1398/10/07
09:47:41
5.0 / 5
3999
تگهای خبر: پژوهش , پشتیبان , دستگاه , سخت افزار
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
الف دانلود