رییس سازمان اسناد تاكید كرد:

علوم ابزار بهره مندی برخی برای منافع شخصی

علوم ابزار بهره مندی برخی برای منافع شخصی

به گزارش الف دانلود رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران، تصریح كرد: متاسفانه برخی امروز از علوم بعنوان ابزاری در جهت رسیدن به منافع شخصی بهره مند می شوند.



اشرف بروجردی روز سه شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری، با اشاره به اینكه دانش از گذشته تا امروز نجات دهنده بشر بوده و كشور ایران مهد دانشمندان استف تصریح كرد: خیلی از علوم بشری امروز مرهون یافته ها و دانسته های دانشمندانی است كه در این كشور می زیستند.

وی تصریح كرد: این امر خصوصیت و خصیصه این سرزمین است كه اصحاب دانش در سراسر جهان دانسته های خویش را مرهون یافته های علمی دانشمندان این سرزمین در تمامی حوزه ها همچون علوم پایه، طب، علوم انسانی و... هستند.

بروجردی همینطور دستیابی به حقیقت هستی و جهان را گمشده بشر از گذشته تا به امروز دانست و به كلامی از امیرالمؤمنین امام علی(ع) در باب اهمیت اشخاص و جایگاه آنان درعلم اشاره نمود و اظهار داشت: باید ارزش و اهمیت علم در جامعه بشری و برای نجات بشریت پاس داشته شود.

وی خاطرنشان كرد: خوشبختانه امروز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توانسته جایگاه علم و پژوهش را تثبیت كرده و برهمین اساس علم برای نجات بشر جایگاه واقعی خویش را در این سرزمین پیدا می كند.

بروجردی افزود: باید برای رسیدن به شیوه های آموزش، شیوه تحقیق و حقیقت هستی و هم دستیابی به ارتقا علم از روش ها و سیستم های جدید بهره برد.

رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران خاطرنشان كرد: ما موظف هستیم در حوزه پژوهش و تكریم اندیشه گام برداشته و زمینه هایی را برای بهره مندی از آنرا برای مراجعان به این مركز فراهم نماییم.


1398/10/10
12:35:09
5.0 / 5
3718
تگهای خبر: پژوهش , تحقیقات , سازمان , سیستم
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
الف دانلود