برای ثبت اطلاعات عصبی:

میكرو الكترود تنگستنی توسط محققان ایرانی طراحی و تولید شد

میكرو الكترود تنگستنی توسط محققان ایرانی طراحی و تولید شد

الف دانلود: پژوهشگران مركز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشكی كرمان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری موفق به طراحی و تولید «میكروالكترود تنگستنی» برای ثبت اطلاعات عصبی شدند.


به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عابد خراسانی مسؤول تیم تحقیقاتی مهندسی عصبی با بیان این خبر و با اشاره به اینكه آزمایشگاه مهندسی عصبی برای فعالیت درحوزه طراحی و تولید پروتزهای عصبی كاشتنی ایجاد و به راه افتاده است، اظهار داشت: ارائه تكنیك های جدید و غیر دارویی برای درمان بیماری های عصبی مانند پاركینسون، وسواس فكری- عملی، صرع و دیگر نارسایی ها با منشاء عصبی با استفاده از پروتزهای عصبی هوشمند، از اهداف و انگیزه های این تیم تحقیقاتی است.
خراسانی با بیان این مطلب كه این تیم تابحال چهار محصول الكتروفیزیولوژی را برای دستیابی به اهداف مورد نظر تولید و در آزمایش های حیوانی مورد ارزیابی قرار داده است، اضافه كرد: در مرحله نخست «میكرو الكترودهای تنگستنی با قطر ۳۰ میكرون» با استواری بالا طراحی و تولید شدند كه تست های «امپدانس الكتروشیمیایی» و «ثبت اطلاعات داخل قشر مغز» این میكرو الكترودها در آزمایشگاه پردازش اطلاعات حسی مركز تحقیقات علوم اعصاب كرمان صورت گرفته و قابل مقایسه با نمونه های تجاری و گرانقیمت خارجی است.
وی با اشاره به اینكه بیماری های عصبی با تكنیك های جدید درمان می شود، اضافه كرد: این تیم تحقیقاتی در یك مرحله دیگر موفق به تولید سیستم ثبت الكتروفیزیولوژی هشت كاناله به همراه پیش تقویت كننده دیجیتالی شده است كه قابلیت ثبت و پردازش سریع انواع اطلاعات مغزی مثل اسپایك، پتانسیل میدانی موضعی (LFP)، اطلاعات كارهای عضلانی و الكتروانسفالوگرام را دارا است.
خراسانی افزود: این تیم تحقیقاتی همین طور در ادامه كارهای علمی خود، یك سیستم میكرو تحریك الكتریكی قابل برنامه ریزی با قابلیت تولید پالس­ های جریان-ثابت دو فازه را طراحی و تولید كرده است.
به گفته این محقق، هدف نهایی این گروه تحقیقاتی تولید یك پروتز عصبی هوشمند با كاشت میكروالكترودهای چندكاناله برای تشخیص یا پیش بینی نارسایی های عصبی و اعمال تحریك الكتریكی به منظور رفع مشكل عصبی در بیماری های صرع، پاركینسون و سایر بیماری های عصبی است. این تیم آماده است در چارچوب طرح های مشترك در زمینه های فوق با گروه های متخصص در حوزه علوم كامپیوتر، بیو مواد و متخصصان نورولوژی همكاری كند.
وی تصریح كرد: میكرو الكترودهای سوزنی تنگستنی با استفاده از فرآیند های میكروماشین كاری كه در ساخت ادوات میكرو و نانومتری مورد استفاده قرار می گیرند، طی مراحل مختلف با كیفیت بالا ساخته و تولید می شوند.


1398/10/11
12:03:27
5.0 / 5
3878
تگهای خبر: تحقیقات , دیجیتال , سیستم , طراحی
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
الف دانلود