فعالیت بدنی كیفیت اسپرم را بیشتر می كند

فعالیت بدنی كیفیت اسپرم را بیشتر می كند

به گزارش الف دانلود نتایج یك مطالعه جدید نشان داده است مردان جوانی كه به صورت منظم ورزش می كنند، نسبت به همسالان بی تحرك خود اسپرم با كیفیت تری دارند.


به گزارش تارنمای خبرگزاری رویترز، بااینكه مدت هاست كه رابطه میان اضافه وزن و كم تحركی با میل جنسی پایین و افزایش ریسك ناباروری كشف شده است، اطلاعات چندانی در مورد چگونگی تأثیر فعالیت بدنی بر كیفیت مایع منی در مردانی كه مشكل ناباروری ندارند، در دست نیست.
محققان در یك مطالعه جدید هزاران نمونه اسپرم را از صدها مرد كه بر طبق سابقه سلامتی و كیفیت مایع منی واجد شرایط اهدای اسپرم بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. سطح غلظت، تحرك و شكل ظاهری اسپرم در اهداكنندگان واجد شرایط، مناسب و سالم می باشد.
براساس یافته های این مطالعه، تحرك اسپرم در مردانی كه در مجموع بیشتر ورزش كرده و زمان بیشتری را به انجام تمرینات بدنی شدید اختصاص می دادند، نسبت به مردانی كه كمترین فعالیت بدنی را داشتند، بهتر بود.
به گفته یی-شین وانگ از دانشكده پزشكی دانشگاه علوم و تكنولوژی هوآژونگ چین، «ورزش منظم پارامترهای كیفیت مایع منی را در میان مردان سالمی كه نابارور نیستند، بهبود می بخشد اما این كه بگوییم چه میزان ورزش، در چه فواصل زمانی و چه نوع تمریناتی برای باروری بهینه مردان لازم است، كار ساده ای نیست.»
با این وجود یافته های بعضی از مطالعات پیشین حاكی از آنست كه ورزش افراطی و بیش از اندازه با ریسك ناباروری هم راه است بدین سبب پژوهشگران به مردانی كه قصد باروری دارند سفارش می كنند تا از فعالیت بدنی متعادل غافل نشوند.
این مطالعه كه بر روی ۷۴۶ مرد ۲۸ ساله سالم انجام شد، نشان داد كه بااینكه فاكتورهای بالاتر سوخت و ساز (MET) تحرك اسپرم را افزایش داده اما غلظت و شكل ظاهری مردان بر طبق میزان ورزش و فعالیت بدنی آنها تغییری نمی كند.


1398/10/12
10:54:33
5.0 / 5
4148
تگهای خبر: پژوهش , تكنولوژی , كیفیت , هاست
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
الف دانلود