عضو هیات مدیره ایران و استرالیا؛

بخش خصوصی بیشتر از تحریم های خارجی از خودتحریمی ها ضربه خورده است

بخش خصوصی بیشتر از تحریم های خارجی از خودتحریمی ها ضربه خورده است

به گزارش الف دانلود عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و استرالیا با تاكید بر اینكه، بخش خصوصی كشور درحوزه كسب و كار با مشكلات، چالش ها، موانع و بروكراسی جدی روبرو است، اظهار داشت: بخش خصوصی در كشور بیشتر از تحریم های خارجی از خودتحریمی ها، تعدد بروكراسی ها و بخشنامه های اداری ضربه خورده است.


موسی احمدزاده عصر یكشنبه در نشست خبری همایش ملی بهبود و بازسازی سازمان ها و كسب و كار در محل دانشكده مدیریت دانشگاه تهران با تاكید براینكه، بخش خصوصی درحوزه كسب و كار در كشور با مشكلات جدی روبرو است، اظهار داشت: این درحالی است كه در دنیای امروز و كشورهای توسعه یافته كسب و كارها برون سپاری می شود.
وی با اشاره به اینكه در كشور به برون سپاری كسب و كارها و مدیریت هزینه توجه لازم نمی گردد گفت: البته بایستی از مدیران شجاع بخش خصوصی قدردانی كرد چونكه آنها توانسته اند در شرایط تحریم اشتغال پایدار ایجاد كنند بطوریكه بنگاه هایی در كشور وجود دارند كه بیشتر از ۱۰ تا ۱۸ هزار اشتغالزایی داشته اند.
احمدزاده با تاكید بر اینكه، اساسا لازمه ایجاد اشتغال پایدار و رونق صادرات غیرنفتی دانستن ادبیات تولید است، اضافه كرد: طبق این ادبیات، تولید باید مبتنی بر دانش بنیان و صادرات محور برای بازارهای جهانی باشد.
وی با تاكید براینكه، بخش خصوصی در كشور بیشتر از تحریم های خارجی از خودتحریمی ها ضربه خورده است، اظهار داشت: لازمه پیشرفت اقتصاد در عرصه بین الملل و اشتغال پایدار در كشور اتصال دانشگاه و بخش صنعت و میدان دادن به جوانان دانش محور است.
عضو هیات مدیره انجمن وارد كنندگان فراورده های زیبایی و بهداشتی ایران با بیان اینكه، متاسفانه هنوز هم به آگاهی و بینش لازم برای برداشتن چالش ها و بروكراسی های دست و پاگیر اداری دست نیافته ایم، گفت: قرار نیست ما در كشور در هر حوزه ای تولید داشته باشیم و سرمایه های ملی را از بین ببریم، بلكه باید در جایی كه مزیت رقابتی و شایستگی ممتاز داریم فعالیت نماییم و تولید همراه با خاصیت صادرات محوری و تحلیل رقبای بین المللی باشد.
احمدزاده با بیان اینكه، حالا بهره وام پرداختی به صادركنندگان كالا به بازارهای صادراتی در دنیا ۱۸ تا ۲۲ درصد است اظهار داشت: این درحالی است كه همین بهره در اتحادیه اروپا زیر پنج درصد است و این خود عاملی برای از بین بردن رقابت تولید كنندگان داخلی با خارجی ها است.
وی گفت: حالا میزان صادرات كشور سنگاپور كه به اندازه جزیره قشم ایران نیز نیست، با حمایت های لازم از بخش خصوصی سالانه حدود ۵۸۰ میلیارد دلار است، پس بهره تسهیلات بانكی به تولیدكنندگان و صادركنندگان ایرانی بمنظور اشتغال پایدار در كشور باید تك رقمی و حتی صفر باشد.
همایش ملی بهبود و بازسازی سازمان ها و كسب و كار ۱۵ اسفندماه امسال به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار می گردد.



منبع:

1398/10/16
13:21:13
5.0 / 5
3560
تگهای خبر: سازمان
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
الف دانلود