درآمد 9 میلیون نفر از اینستاگرام

درآمد 9 میلیون نفر از اینستاگرام

به گزارش الف دانلود آمارها و گزارش ها نشان میدهد اینستاگرام یکی از پرکاربردترین شبکه های اجتماعی در ایران بشمار می رود.


به گزارش الف دانلود به نقل از ایسنا، روزنامه «خراسان» در ادامه نوشت: مقایسه آمار منتشرشده از طرف مرکز پژوهشی بتا نشان میدهد از بهمن سال قبل تا حالا یک میلیون کاربر ایرانی به این اپلیکیشن اضافه شده و از ۴۷ میلیون به ۴۸ میلیون رسیده است. اما اهمیت این شبکه اجتماعی به همین جا ختم نمی گردد و بررسی ها نشان می دهند تعداد زیادی از صفحات موجود در این شبکه، به کارهای تجاری اختصاص دارند و این صفحات تجاری عمدتاً متعلق به کسب وکارهای خانگی، بومی و غیررسمی هستند و فضای این بستر اجتماعی به تدریج به سمت یک بازارگاه بزرگ برای کسب وکارهای خرد و خانگی رفته بطوریکه ارتزاق تعداد زیادی از خانوارها حالا به وجود اینستاگرام گره خورده است.
یک میلیون و ۷۰۰ هزار کسب و کار
درحقیقت اینستاگرام و بعضی دیگر از شبکه های اجتماعی، سبب حذف هزینه هایی مانند اجاره مغازه یا فروشگاه، سرمایه گذاری کلان ابتدای کار و حتی حذف هزینه سربار شده اند. بررسی های مرکز پژوهشی بتا نشان میدهد که در سال قبل بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار کسب وکار در اینستاگرام فعالیت داشته اند که حداقل ۲۰۰ هزار کسب وکار بزرگ و متوسط را شامل می شده و ۵۰۰ هزار کسب وکار استانی و بومی که هر کدام از این صفحات، منبع درآمد ماهانه یک یا چند نفر بوده است. در این بین یک میلیون صفحه هم در اینستاگرام وجود دارد که درآمد حداقلی دارند.
قبل از این هم تجارت نیوز، گزارشی به نقل از مرکز آمار منتشر نمود که نشان می داد ۶۵ درصد مردم ایران از شبکه های مجازی و پیامرسان ها استفاده و ۲۰ درصد آنها معادل ۱۱ میلیون نفر بوسیله شبکه های مجازی کسب درآمد می کنند. یعنی درآمد و اشتغال ۱۱ میلیون ایرانی وابسته به اینترنت و این شبکه هاست.
نکته مهم تر این که اینستاگرام با ۸۳ درصد در صدر استفاده کسب وکارها قرار دارد که این یعنی حدود ۹ میلیون نفر بوسیله اینستاگرام درحال کسب درآمد هستند.
آنچه مشخص است فضای پیش روی اینستاگرام نه فقط بعنوان یک شبکه سرگرم کننده و تفریحی، بلکه بعنوان بستری برای انجام کارهای تجاری مطرح است. از آنجائیکه مرجعی قانونی و رسمی برای مدیریت مبادلات انجام شده در اینستاگرام وجود ندارد، میزان گردش مالی حاصل از مبادلات کالا و خدمات در این پلت فرم قابل محاسبه نیست.
اصلی ترین مشاغل اینستاگرامی
اصلی ترین حوزه کسب و کاری در اینستاگرام، پوشاک و پس از آن آرایشی و بهداشتی و در رتبه سوم مشاغل حوزه مشاوره و خدمات و در چهارمین جایگاه لوازم منزل و کسب و کارهای در رابطه با آن و پس از آن مواد غذایی قرار دارد. لوازم ساختمانی و دکور منزل و زیورآلات در جایگاه بعدی و همین طور در انتهای نمودار لوازم خودرو و کسب وکارهای در رابطه با گل و گیاه و حیوانات و در سه عنوان آخر کتاب، موبایل و لوازم الکترونیکی و دیگر کسب وکارها که به تنهایی سهم جدی نداشته اند، قرار دارد.






منبع:

1400/11/11
23:21:37
0.0 / 5
609
تگهای خبر: اپل , الكترونیك , اینترنت , پژوهش
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
الف دانلود