از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

سامانه سلام راه اندازی می شود

سامانه سلام راه اندازی می شود

سامانه لحظه ای ارتباطات مردمی «سلام» با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به مجموعه سامانه های خدماتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه اندازی می شود.


به گزارش الف دانلود به نقل از ایسنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، الان سامانه های متعـددی را در اختیار دارد که برای ارائـه خدمت به کاربر نهایی طراحی شده و به شیوه های مختلفی در دسترس عموم قرار دارند. با این حال، با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به همه این سامانه ها، مجموع آنها در چارچوب سامانه سلام هم قرار گرفته و یک گام دیگر در جهت سهولت دسترسی مردم به ابزارهای نظارتی و خدماتی سازمان برداشته شده است. این سامانه بزودی در پورتال رگولاتوری قرار می گیرد.
سلام یا سامانه لحظه ای ارتباطات مردمی، همانند یک پنجره واحد نظارتی، خدمات جامعی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در اختیار مشترکان قرار می دهد. هدف اصلی از طراحی سامانه سلام، افزایش دسترسـی و نظارت مردم به خدمات با کیفیت ارتباطی است که بر مبنای اطلاعات دریافتی، (ضمن رعایت حریم خصوصی کاربران) به پایداری بیشتر بازار این خدمات کمک می نماید.
صادق عباسی شاهکوه -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در آیین افتتاح سامانه «سلام» با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان تنظیم مقررات، نظارت بر نحوه عرضه خدمات اپراتورها ازجمله کیفیت، قیمت و پوشش آنهاست، اظهار داشت: ما باید نظارت داشته باشیم که مردم خدمات مناسبی دریافت نمایند. برای پایش کیفیت، ابزارهای مختلفی در این سازمان به کار گرفته می شود و ما حالا به سامانه ای رسیدیم که نظارت را در اختیار خود مردم قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه سامانه سلام از روز شنبه برای عموم مردم مورد استفاده است، اضافه کرد: هرکس اپلیکیشن سلام را در موبایل خود نصب کند، می تواند اطلاعات اپراتور خویش را در اختیار ما قرار دهد. هرچه بیشتر از این سامانه استفاده شود، اطلاعات بیشتری روی آن قرار می گیرد و تسلط ما بر کیفیت شبکه ارتباطی بیشتر خواهد شد. ما حالا سنجش دقیقی از کیفیت اینترنت نداریم، اما این سامانه در گستره جغرافیایی کشور دارای اطلاعات موجود از شبکه های ارتباطی است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه این سازمان علاوه بر بحث نظارتی، کوشیده تا تمام خدمات خویش را بر یک پنجره واحد عرضه نماید، اظهار نمود: این سامانه، استفاده از خدمات را برای مردم ساده تر می کند. در آینده ماژول های بیشتری به این سامانه اضافه خواهد شد. وزیر ارتباطات از ما خواسته است که در مورد کیفیت تلاش و کمک نماییم توسعه مناسب با شبکه انجام پذیرد، ما هم امیدواریم با کمک مردم و اطلاعاتی که از نظرسنجی در این سامانه به ثبت می رسد، شاهد توسعه کیفیت ارتباطات باشیم.
همینطور مجید حقی -معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- با اشاره به اینکه سازمان تنظیم مقررات در جهت تجمیع سامانه های ارتباطی و خدمات نظارتی، سلام را راه اندازی کرده، اظهار داشت: امکان ثبت پاسخگویی به شکایات، پورتال ارتباط با مشترکین، تست سرعت اینترنت، خدمات رجیستری، مشارکت در سنجش کیفیت خدمات، نقشه های پوششی، ترابردپذیری، تشعشعات، مدیریت پیامک های تبلیغاتی و استعلام تمامی سرویسهای به نام مشترکان، از خدمات این اپلیکیشن است.
وی درباره های سامانه های نظارتی رگولاتوری توضیح داد: اطلاعات سامانه های مدیریتی اپراتورها، اطلاعات خام از شبکه اپراتور، تجربه مشتریان از کیفیت خدمات اپراتورها با استفاده از سامانه نت سنج پلاس، دریافت شکایات و اعتراضات مشتریان از راه سامانه و وبسایت ۱۹۵، امکان پایش پارامترهای کیفی خدمات اپراتورهای ثابت و سیار را فراهم می آورد. با راه اندازی سامانه سلام هم تمامی خدمات اپراتورها را به صورت یکپارچه در این سامانه مانیتور خواهیم کرد. در کنار آن از مخاطبان نظرخواهی کرده و متقابلاً این نظرات را برای بهبود کیفیت خدمات به اپراتورها عرضه می دهیم.




1400/11/22
12:31:21
0.0 / 5
396
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
الف دانلود