نشاط و عیش و جوانی چو گل غنیمت دان

نشاط و عیش و جوانی چو گل غنیمت دان

الف دانلود: غنیمت اژدری فعال زیست محیطی و بانوی قشقایی آشنا با ایل در پرواز بی سرانجام بوئینگ 737 تسلیم مرگ شد و جامعه ما را از وجود نازنین خود محروم ساخت، ده ها پژوهش و تحقیق در حوزه دفاع از حقوق محیط زیست از این تلاشگر و پژوهشگر زیست محیطی بر جای مانده كه هر كدام منشاء اثر در تعالی ارزش های زیست محیطی است.


پرواز بوئینگ ۷۳۷ سرنشینان بسیاری داشت كه خیلی از آنها جوانان تحصیل كرده ای بودند كه قصد داشتند با تغییر مسیر در كی یف به سمت كشورهای محل تحصیل خود بروند، اما سرانجام سفرشان بی بازگشت ماند. غنیمت اژدری هم مسافر این پرواز بود.
غنیمت اژدری اخیرا تحصیل در مقطع دكترای رشته مورد علاقه اش در حوزه محیط زیست را آغاز نموده بود، او آمده بود به خانواده اش در شیراز سر بزند اما نمی دانست این سفر، پایانی است بر سرآغاز آرزوهای جوانی او.
از جمله مقالات و پژوهش هایی كه با كوشش غنیمت اژدری به رشته تحریر در آمده نوشتاری پیرامون شرایط رویشی، پراكنش و خواص گیاه دارویی وشاء است، در این مقاله علمیبه بررسی و شناخت این گونه از لحاظ خصوصیات گیاهی، شرایط رویشی، پراكنش آن، خواص دارویی و صنعتی، شرایط اكولوژیكی مناسب رشد گیاه، تكثیر، تركیبات و شیوه بهره برداری وشاء و نیز درآمد زایی این گونه پرداخته شده است.
این پژوهشگر عرصه منابع طبیعی و محیط زیست كه حالا جامعه ما از وجود او محروم است در این مقاله علمی تاكید كرده كه می توان گونه های موثر از لحاظ دارویی را شناسایی كرد و برای سرمایه گذاری جهت كشت و توسعه آنها در مناطق رویشی مناسب و سازگار برنامه ریزی لازم را انجام داد.
غنیمت اژدری؛ فعال محیط زیست و دانشجوی مقطع دكترای محیط زیست، اصالتاً از ایل قشقایی و متولد شیراز در دانشگاه كانادا مشغول به تحصیل شده بود. او همینطور از خبرنگاران حوزه محیط زیست و از فعالان این حوزه بود. اژدری سالها برای حقوق ایلات و عشایر در مناطق مختلف تلاش می كرد. غنیمت اژدری یكی از مسافران پرواز اوكراین بود كه متاسفانه در روز چهارشنبه ۱۸ دی ۹۸ بر سقوط جان خودرا از دست داد.
به دنبال این اتفاق ناگوار عنایت الله رحیمی استاندار فارس به همراه مدیران استان با خانواده غنیمت اژدری از جان باختگان سانحه هوایی هواپیمای مسافربری اوكراین دیدار نمود.
رحیمی استاندار فارس در این دیدار اظهار داشت: مقام این جانباختگان، مقام شهدا هست چونكه در راه علم آموزی جان خودرا از دست دادند. وی ادامه داد: فرزندان شما نخبگان یك ملت بودند و دل همه ملت ایران با این حادثه تلخ به درد آمده است.
حمید ظهرابی مدیركل حفاظت محیط زیست فارس نیز در پیامی از درگذشت غنیمت اژدری فعال سرشناس حوزه محیط زیست در سانحه هوایی اظهار تاسف كرد و اظهار داشت: این ضایعه تاسف بار را به جامعه محیط زیست و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای آن مرحومه غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل آرزومندم.
هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شركت هواپیمایی اوكراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی كه بامداد چهارشنبه هجدهم دی ماه ۹۸ تهران را به مقصد كی یف پایتخت اوكراین ترك می كرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط كرد و همه سرنشینان آن جان باختند.
صبح شنبه (بیست و یكم دی ماه ۹۸)، ستاد كل نیروهای مسلح ایران تایید نمود كه بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوكراین مورد به هدف خوردن قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده، اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امكان تكرار این گونه خطاها را غیرممكن ساخته و بلافاصله مقصر آنرا به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی نماید تا با خطاهای صورت گرفته، برخورد قانونی صورت گیرد.
در ادامه نیز رئیس جمهوری، ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده كه منجر به سقوط هواپیمای اوكراینی شد، در اطلاعیه ای اعلام داشت: مسببان این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده های قربانیان برسد.
همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد كل نیروهای مسلح در باره سقوط هواپیمای مسافربری اوكراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده های داغدار، ستاد كل نیروهای مسلح را مامور پیگیری كوتاهی ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امكان تكرار چنین سانحه ای كردند.



منبع:

1398/10/24
14:15:41
5.0 / 5
3780
تگهای خبر: پژوهش , تحقیقات , سازمان , شركت
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
الف دانلود