به دنبال توافق با اوراكل؛

دسترسی چین به داده های کاربران آمریکایی تیک تاک نا ممکن می شود

دسترسی چین به داده های کاربران آمریکایی تیک تاک نا ممکن می شود

الف دانلود: تیک تاک در آستانه توافقی با شرکت اوراکل است که برمبنای آن دسترسی شرکت چینی مالک آن موسوم به بایت دنس به داده های کاربران آمریکایی تیک تاک ناممکن می شود.



به گزارش الف دانلود به نقل از رویترز، مقرر است با تغییر شیوه ذخیره سازی داده های کاربران آمریکایی تیک تاک نظر مثبت نهادهای رگولاتوری در ایالات متحده جلب شود تا این اپلیکیشن بتواند به کارهای خود در خاک آمریکا ادامه دهد.
این توافق یک سال و نیم بعد از آن رخ می دهد که نهادهای امنیتی آمریکا به بایت دنس دستور دادند تیک تاک را واگذار کند تا از انتقال اطلاعات کاربران آمریکایی این نرم افزار به دولت چین جلوگیری شود. این در حالیست که تیک تاک بارها چنین اتهامی را رد کرده است.
این فرمان پس از آن که جو بایدن سال قبل جانشین دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات سابق متحده شد، اجرا نشد. در عین حال همچنان نگرانی هایی در مورد امنیت داده ها در تیک تاک وجود دارد که بایت دنس وعده داد به آنها رسیدگی کند.
هنوز معین نیست همکاری تیک تاک و اوراکل، مشکلات امنیت ملی مدنظر آمریکا را حل خواهدنمود یا خیر. اوراکل در سال ۲۰۲۰، زمانی که بایت دنس تحت فشار ایالات متحده برای فروش برنامه تیک تاک قرار داشت، درباره خرید سهام تیک تاک مذاکراتی انجام داده بود. اوراکل می خواهد تمامی داده های کاربران تیک تاک در ایالات متحده را در سرورهای داده خود ذخیره کند. تعدادی از داده های تیک تاک هم اکنون بر روی سرورهای کلود گوگل ذخیره می شوند.


منبع:

1400/12/21
12:12:54
0.0 / 5
559
تگهای خبر: اپل , سرور , شركت , كاربر
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
الف دانلود