رییس كنگره سلامت مردان؛

ناباروری در ایران بیشتر از میانگین جهانی است

ناباروری در ایران بیشتر از میانگین جهانی است

الف دانلود: رئیس مركز تحقیقات ناباروری اظهار داشت: در ایران بیشتر از 3 میلیون زوج نابارور داریم كه بیشتر از میانگین جهانی است، بنظر می رسد كه ناباروری در مردان 60 درصد و در زنان 40 درصد است كه هر دو جنس علل مختلفی دارند.


به گزارش مركز تحقیقات سلامت مردان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، سید جلیل حسینی در آستانه برگزاری چهارمین كنگره سلامت مردان، اضافه كرد: ناباروری در مردان به عوامل مختلفی بستگی دارد كه عوامل ژنتیكی، آلودگی هوا، عفونت ها، محیطی، تغذیه و دخانیات مهمترین آن است همین طور در زنان نیز عوامل ژنتیكی و محیطی می تواند تأثیر گذار باشد.
حسینی اظهار داشت: اختلالات آناتومی همچون دلیلهای ناباروری در خانم ها است به این شكل كه در زنان مبتلا به انسداد لوله های رحمی به سبب عدم انتقال به رحم نازایی رخ می دهد. مشكل دیگر در جامعه ما بالا رفتن سن حاملگی است، ازدواج دیرهنگام و یا فاصله طولانی بین ازدواج و بچه دار شدن و یا فاصله بیش از اندازه بین فرزند اول و دوم می تواند منجر به كاهش توانایی باروری زوجین شود.
وی اضافه كرد: در كنگره امسال به جز سلامت مردان، پنجره جدیدی باز شده به نام جمعیت كه این مساله را نیز بررسی خواهیم كرد.
حسینی درباب عواملی كه جمعیت را به چالش می كشد و موجب كاهش میزان باروری می شود، اظهار داشت: در چهارمین كنگره سلامت مردان كه همزمان با هفته سلامت مردان برگزار می شود، موضوعاتی از قبیل تصادفات، سلامت مردان و مشكلات مردانگی مانند پروستات مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینكه هر سال سه محور مهم در كنگره سلامت مردان مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد، اشاره كرد: امسال علاوه بر موضوع حوادث ترافیكی، مساله بیماری پروستات كه همه مردان حدودا گرفتار آن می شوند نیز در كنگره مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد و سه پنل تخصصی و چندین سمپوزیوم دراین زمینه اجرا خواهد شد.
رییس چهارمین كنگره هفته سلامت مردان، اظهار داشت: همین طور بحث جمعیت آقایان و اینكه كاهش جمعیت مردان در جامعه و تبعات اجتماعی آن، سالمندی در آقایان و عوامل مردانه منجر به طلاق، در سمپوزیوم های اختصاصی مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.
حسینی با اشاره به اینكه هر ساله در این كنگره موضوعات متفاوتی مطرح می شود، افزود: یكی از مهم ترین موضوعاتی كه امسال برای این كنگره در نظر گرفته شده حوادث خصوصاً حوادث ترافیكی و نقش آن در هدف گرفتن سلامت مردان است چونكه سالانه تعداد زیادی از مردان به سبب حوادث ترافیكی جان خودرا از دست داده و یا گرفتار لطمه های شدید می شوند.
وی با اشاره به اینكه ارائه خدمات در مراكز درمانی كشور بسیار به روز است، اشاره كرد: امروزه در مراكز درمانی، تحقیقاتی تمامی خدمات باروری و ناباروری با به روزترین و پیشرفته ترین دستگاه ها ارائه می شود و روش های تشخیصی همزمان با متدهای روز دنیا برابری می كند بطوریكه در برخی از مواقع حتی بیماران غیر ایرانی در چارچوب توریسم سلامت در كشور ما مورد درمان قرار می گیرند.
چهارمین كنگره سلامت مردان همزمان با هفته سلامت مردان، ۳۰ بهمن تا ۲ اسفند ۱۳۹۸ در مركز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می گردد.



منبع:

1398/10/29
23:59:49
5.0 / 5
3663
تگهای خبر: تحقیقات , خدمات , دستگاه
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
الف دانلود