خسارت دیدگان جنگل سوزی استرالیا كمك بلاعوض می گیرند

خسارت دیدگان جنگل سوزی استرالیا كمك بلاعوض می گیرند

به گزارش الف دانلود رسانه های استرالیایی به نقل از دولت این كشور اعلام كردند: خسارت دیدگان از آتش سوزی جنگل ها و مراتع استرالیا از حمایت های بیشتر مالی بلاعوض و همینطور دریافت وام های كلان تا سقف ۵۰۰ هزار دلار بهره مند می شوند.


شبكه خبری ای بی سی استرالیا روز دوشنبه دراین زمینه گزارش داد: اسكات موریسون نخست وزیراعلام كرد كه دولت وی كمك های بلاعوض و وام هایی را برای صاحبان مشاغل كوچك كه كسب و كار انها در اثر آتش سوزی ها در مراتع و جنگل ها نابود شده اند، تقویت كرده است.
براساس این گزارش كمك های مالی بلاعوض برای مشاغل كوچك تحت تاثیر آتش سوزی از رقم ۱۵ هزار به ۵۰ هزار دلار افزایش داده و وام های بدون بهره هم تا سقف ۵۰۰ هزار دلار به مدت دو سال برای احیای این مشاغل عرضه می شود.
دولت استرالیا همینطور با ایجاد صندوق ۴۶ میلیون دلاری درصدد نجات زندگی حیات وحش بخصوص كوالاهای در محاصره آتش سوزی مختص كرده است.

گزارش جدید رسانه های استرالیایی حاكی می باشد جنگل و مرتع سوزی در استرالیا تابحال ۲۹ نفر قربانی برجای گذاشته و میلیون ها حیوان همچون حیات وحش نادر تلف شدند.

علاوه براین بیشتر از ۲۵۰۰ خانه به صورت كامل دراین آتش ها سوخته است.
موریسون همینطور اظهار داشت كه این آتش سوزی تابحال بیشتر از یك میلیارد دلار بر صنعت توریسم این كشور خسارت وارد كرده است.
نخست وزیر استرالیا به مردم این كشور وعده داده است كه خسارات ناشی از آتش سوزی را جبران خواهد نمود. این درحالی است كه آتش سوزی ماه های اخیر در استرالیا آثار بسیار منفی بر محیط زیست جهانی داشته است.
باآنكه بارش چند روز باران و كاهش دما سبب كاهش تعداد آتش سوزی های فعال در جنوب شرقی استرالیا شد و به نیروهای امدادگر این فرصت را داد تا برای مقابله با آتش گسترده ای كه هنوز به صورت كامل خاموش نشده توانمندی خویش را بازیابی كنند.
آژانس فضایی آمریكا (ناسا) پیش تر درگزارشی جدید اعلام نمود: انتظار می رود ابرهای دود آلودی كه دراثر آتش سوزی بی سابقه جنگل ها و بیشه زارهای استرالیا ایجاد شده، در اثر جریان های هوایی حداقل یكبار در سراسر جو كره زمین دور زده و سپس باردیگر به آسمان این كشور بازگردد.

ماهواره های این سازمان نشان داده است كه ابرهای دودآلود تشكیل شده ناشی از این آتش سوزی مهیب تا روز ۸ ژانویه سالجاری حدودا نیمی از فضای كره زمین را طی نموده و از جو آمریكای جنوبی عبور كرده و در تمامی این مناطق طلوع و غروب خورشید را مه آلود ساخته است.
بر اساس گزارش این سازمان، بیشتر از ۱۱ میلیون هكتار از جنگل ها و مزارع استرالیا از ماه سپتامبر۲۰۱۹ تابحال در حال سوختن هستند. این آتش سوزی چند ماه پیش از فصل آتش سوزی تابستانی استرالیا شروع شده است. این آتش های گسترده بخصوص در ایالت های ویكتوریا و نیوساوت ولز در امتداد مناطق جنگلی سواحل شرقی این كشور شدت داشته است.
براین اساس، مساحتی درگیر آتش سوزی در استرالیا برابر با یك سوم مساحت كشور آلمان بوده است.
این سازمان فضایی پیشبینی كرد: انتظار می رود دودهای ناشی از این آتش سوزی دستكم یك مرتبه چرخش كاملی در فضای اطراف زمین داشته باشد و باردیگر به آسمان استرالیا بازگردد.


1398/10/30
16:20:50
5.0 / 5
3622
تگهای خبر: سازمان
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
الف دانلود