ویروس ناشناخته ۲۵ كشته و قرنطینه ۸ شهر در چین

ویروس ناشناخته ۲۵ كشته و قرنطینه ۸ شهر در چین

به گزارش الف دانلود ایرنا- در حالیكه هنوز درمانی برای ویروس ناشناخته ووهان در چین یافت نشده و شمار قربانیان این بیماری به ۲۵ كشته و ۸۳۰ مبتلا افزایش یافته است دولت چین امروز جمعه مجبور شد با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس، راه های ورود و خروج ۸ شهر را ببندد.


به گزارش الف دانلود به نقل از ایرنا از كمیسیون بهداشت ملی چین، سفرها به ۸ شهر ووهان، هوانگ گانگ، ایجو، چیبی، شیان تایو، چیانگ جیانگ، جی جیانگ و لی چوان ممنوع و راه های ورود و خروج به این شهرها بسته شده است.
این شهرها همگی از توابع استان «هوبی» در مركز چین هستند استانی كه شهر ووهان مركز آن كانون شیوع این ویروس اسرار آمیز است ویروسی كه كارشناسان می گویند احیانا از مار یا خفاش به انسان منتقل شده است.
در پكن پایتخت چین هم در جهت اقدامات پیشگیرانه برای پیشگیری از گسترش ویروس، از امروز فعالیت اغلب مراكز فرهنگی و هنری این شهر تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است مراكزی مانند كتابخانه ملی پكن، شهر ممنوعه و كلیه مراكزی كه قرار بوده در آنها فعالیتهای در رابطه با سال نو چینی برگزار گردد تعطیل شده اند.
كمیسیون بهداشت آمار مبتلایان تا آخر وقت دیشب (پنجشنبه شب) در ۲۹ استان و منطقه اداری چین را ۸۳۰ نفر اعلام نمود كه حال ۱۷۷ نفر وخیم است همینطور تا كنون ۹ هزار و ۵۰۷ تن هم تحت شرایط قرنطینه قرار گرفته اند كه یك هزار و ۷۸ تن آنها پس از اطمینان از سلامت ترخیص و هشت هزار و ۴۲۰ تن دیگر همچنان در قرنطینه هستند.
این ویروس كه از خانواده «ویروس كرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا بیشتر از یك هفته دارد و همین سبب شده است تا زمانی كه علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نكند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند بنابراین همه كسانی كه با بیماران مبتلا به ویروس در ارتباط بوده اند فورا قرنطینه می شوند برای مثال بعد از آنكه یك سالمند ۸۰ ساله مبتلا با خانواده و خویشاوندانش در ووهان ارتباط گرفت بیشتر از ۷۵ نفر این خانواده قرنطینه شدند.
تاكنون ۶ نمونه از ویروس كرونا در جهان كشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است كه از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می شود در معمولی ترین حالت این ویروس سبب سرماخوردگی می شود اما در مواردی سبب سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می شود نشانه های مبتلا شدن به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.
قرنطینه گسترده در چین برای پیشگیری از شیوع ویروس كرونا ابتدا از مركز استان آغاز شد اما حالا شمار قرنطینه شدگان به ۸ شهر افزایش یافته است چین در واقع در تلاش است تا عبور و مرور و ترددها به سراسر استان را تحت نظر بگیرند.
ناظران می گویند كه به علت بزرگی استان و پرجمعیت بودن و مساحت آن تنها با قوای ارتش می توان این شهرها را به صورت كامل قرنطینه كرد اما چون ویروس به بیرون سرایت كرده است، چین برای جلوگیری از آن كار بسیار سختی در پیش دارد.
روزنامه «هوبی دیلی» متعلق به همین استان گزارش كرده كه نزدیك به ۶۴۷ نفر تا كنون در این استان به این ویروس مبتلا و شناسایی شده اند تمام پروازها، قطارها و كشتی ها به مسیر ووهان مركز استان به حال تعلیق درامده و از كار افتاده است.
در شهر ووهان حتی به مردم امكان داده نمی گردد كه از یك تاكسی و یا خودرو های كرایه ای به صورت مشترك استفاده كنند و فقط یك مسافر می تواند با خودرو جابجا شود.
مقامات بهداشتی چین امروز اعلام نمودند مقرر است یك بیمارستان یك هزار تختی تا یك هفته دیگر در ووهان بعنوان بیمارستان تخصصی برای درمان و نگهداری مبتلایان به این بیماری راه اندازی شود.
ویروس تا بحال در ۲۹ استان چین و مناطق ماكایو، تایوان و هنگ كنگ چین شناسایی شده است همینطور تا كنون غیر از چین و چند كشور دیگر مانند آمریكا، كره جنوبی، ژاپن، تایلند و عربستان كه قبلا موارد مبتلا شدن در آنها مشاهده شده بود تا دیشب در كشورهای فیلیپین، مالزی، سنگاپور، ویتنام، استرالیا، مكزیك، برزیل، كلمبیا، انگلستان و ایتالیا هم موارد مبتلا شدن مشاهده شده است.
وزارت دارایی چین اعلام نمود كه ۱۴۴ میلیون دلار برای جلوگیری از شیوع ویروس به این استان مختص كرده است.
با وجود بسته شدن این شهرها و مرگ ۲۵ نفر، سازمان بهداشت جهانی بعد از نشست فوق العاده دوم خود در پنجشنبه شب تصریح كرد هنوز نیازی به اعلام «وضعیت اضطراری جهانی» نیست این وضعیت بالاترین سطح از اخطار است كه پیش تر سازمان بهداشت جهانی در مورد گسترش آنفلوآنزا خوكی، ویروس زیكا و ایبولا اعلام نموده بود.
كمیسیون بهداشت ملی چین روز چهارشنبه هم درجه خطر این ویروس را در میان بیماریهای عفونی درجه B ذكر كرد گروهی كه شامل بیماری های عفونی عمده مانند سارس، ایدز و فلج اطفال است با این وجود این كمیسیون دستور داده است كه این ویروس مانند بیماری های گروه A درمان گردد هم اكنون فقط بیماری هایی مانند طاعون و وبا در این گروه قرار دارند.
علی رغم تلاشهای بسیار گسترده چین مشكلات بسیار فراوانی برای مردم شهرهای قرنطینه بوجود آمده است به صورتی كه تأمین مواد غذایی به علت بالا رفتن قیمت ها و كمبود آن برای مردم خیلی سخت است.
تصاویر نشان داده است فروشگاه های بزرگ از مواد غذایی و سبزیجات تخلیه شده اند و قیمت ها به شكل سرسام آوری در حال افزایش می باشد قیمت یك بسته تره به ۱۵ دلار و كلم چینی به ۷ دلار رسیده است.



منبع:

1398/11/04
23:05:46
5.0 / 5
3541
تگهای خبر: سازمان
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
الف دانلود