از سوی سازمان دی هشت صورت گرفت:

اختصاص ۲۰هزار یورو به دبیرخانه دائم گروه دی هشت

اختصاص ۲۰هزار یورو به دبیرخانه دائم گروه دی هشت

به گزارش الف دانلود معاون دبیر نشست سرمایه گذاری فناوری TIM۲۰۲۰ از اختصاص ۲۰ هزار یورو از جانب گروه D۸ به دبیرخانه دائم این سازمان مستقر در پارك علم و فناوری پردیس اطلاع داد.


گروه D۸، بعنوان سازمانی جهت بهبود موقعیت كشورهای در حال توسعه در اقتصاد جهانی، متنوع سازی و ایجاد فرصت های جدید در روابط تجاری، افزایش مشاركت در تصمیم گیرها در سطح بین المللی و فراهم آوردن استاندارد زندگی بهتر بین ۸ كشور بنگلادش، مصر، اندونزی، ایران، مالزی، نیجریه، پاكستان و تركیه تشكیل شده است.
میلاد صدرخانلو روز شنبه در نشست خبری برگزاری دومین نشست سرمایه گذاری فناوری TIM۲۰۲۰ در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه كرد: این گروه با شعارهای اصلی صلح به جای درگیری، گفتگو به جای مقابله، همكاری به جای استثمار، عدالت به جای قواعد تبعیض آمیز و سختیگرانه، برابری به جای تبعیض و دموكراسی به جای ظلم، فعالیت دارد.
وی بیان نمود: پراكندگی كشورهای حاضر در این گروه به لحاظ جغرافیایی در جهان و اینكه این ۸ كشور به لحاظ جمعیتی در حدود یك هشتم جمعیت جهان را دارا هستند قابل توجه است، ازاین رو بازار مناسب و بزرگی جهت فروش و انتقال فناوری ها و تكنولوژی های كاربردی است؛ همینطور تمامی این گروه جزء كشورهای مسلمان هستند.
معاون دبیر نشست سرمایه گذاری فناوری TIM۲۰۲۰ افزود: نشست سرمایه گذاری فناوری (Technology Investment Meeting) یكی از رویدادهای گروه D۸ است كه دبیرخانه دائم آن در ایران و در محل پارك فناوری پردیس قرار دارد، سال جاری دومین دوره از نشست سرمایه گذاری فناوری" (Technology Investment Meeting) در بهمن ماه در ایران برگزار می گردد.
صدرخانلو یادآورشد: نخستین دوره این رویداد در سال ۲۰۱۷ به میزبانی ایران و در محل پارك فناوری پردیس برگزارشد، در دوره نخست بیشتر از ۲۰ صندوق جسورانه و ۲۰۰ نفر سرمایه گذار و سرمایه پذیر حوزه فناوری حضور داشتند. سال جاری در این رویداد ۲۰ شركت سرمایه گذار خارجی و ۱۰۰ شركت سرمایه گذار داخلی حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به اینكه ما تلاش داریم با برگزاری این رویداد تفاهم نامه های همكاری بین شركت های داخلی و خارجی منعقد شود، اظهار داشت: در رویداد نخست سه تفاهم نامه همكاری فی درخلال شركت شناسا با صندوق جسورانه از مالزی و انجمن جهانی سرمایه گذاران فرشته از تركیه، ادغام و سرمایه گذاری به میزان ۲۲ میلیون دلار در صنعت توریسم كشور و پایه ریزی ایجاد شبكه میان صندوق های جسورانه كشورهای عضو D۸ انجام شد.
رییس مركز توسعه تجارت فناوری پارك فناری پردیس افزود: با عنایت به فعالیتهای موثر كشور ایران (پارك فناوری پردیس) بعنوان دبیرخانه دائم این گروه از سوی سازمان D۸ مبلغ ۲۰ هزار یورو جهت برنامه های آتی این دبیرخانه در نظر گرفته شده كه یكی از این برنامه ها كه در سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است، برگزاری نشست سرمایه گذاری فناوری و رویداد جایزه انتقال فناوری (Technology Transfer Award) است كه با هدف تشویق كشورهای اسلامی جهت انتقال فناوری، ترغیب همكاری فی درخلال و همكاریهای سازنده شركت ها و سازمان ها صورت می پذیرد.
وی اظهار داشت: در این رویداد با عنایت به تصمیمات شورای راهبری این نشست، پیگیری مصوبات گذشته و شناسایی و عرضه فرصت های سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت و بالغ بر ۲۰ شركت سرمایه گذار، كارآفرین و فرشتگان كسب و كار خارجی از ۶ كشور پاكستان، نیجریه، اتیوپی، بنگلادش، لبنان و هند جهت حضور در این جلسه اعلام آمادگی كرده اند كه حضور خواهند داشت.
صدرخانلو در مورد اهمیت برگزاری این نشست خاطرنشان كرد: فضای حاكم كشور در مورد تحریم های ظالمانه و اهمیت حضور سرمایه گذاران خارجی در كشور و ضرورت تبادلات مالی بین كشورهای این شبكه، می تواند با استفاده از ایجاد صندوق های مشترك فی درخلال كشورهای عضو كه فقط در یك منطقه جغرافیایی خاص نیست و در سطح جهان گستردگی دارند سبب كم اثر شدن تحریم ها شود، همینطور این رویداد سبب ایجاد بستری برای استفاده از اسمارت مانی جهت تبادلات میان كشورها است.
دومین دوره "نشست سرمایه گذاری فناوری" (Technology Investment Meeting) در تاریخ ۱۵ الی ۱۶ بهمن ماه (۴ الی ۵ فوریه) در محل پارك فناوری پردیس برگزار می گردد.


1398/11/05
14:36:31
5.0 / 5
3681
تگهای خبر: استاندارد , تكنولوژی , سازمان , شركت
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
الف دانلود