آگهی كارشناسان درباره آلودگی حدود 100 هزار نفر به كرونا در جهان

آگهی كارشناسان درباره آلودگی حدود 100 هزار نفر به كرونا در جهان

الف دانلود: روزنامه گاردین به نقل از كارشناسان آگهی داد به احتمال زیاد نزدیك به 100 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس جدید كرونا آلوده شده اند.


براساس گزارش این رسانه انگلیسی، این آگهی در حالی مطرح شده كه دولت بریتانیا با درخواست هایی برای اطمینان دادن به مردم درباره آمادگی خدمات بهداشت ملی (ان. اچ. اس) برای مقابله با هرگونه مورد آلوده در این كشور در چند روز آینده مواجه می باشد.
« نیل فراگسون » كارشناس بهداشت عمومی در موسسه عالی آموزشی امپریال كالج لندن دراین زمینه اظهار داشت: در بهترین حالت گمان ما این است كه ۱۰۰ هزار نفر به این ویروس آلوده شده اند هر چند كه تابحال حدودا آلودگی ۲ هزار نفر آلوده تائید شده است و عمده این افراد در شهر ووهان چین هستند كه این ویروس از آن جا گسترش یافت.
وی اضافه كرد: دیر یا زود با این مورد مواجه خواهیم شد. تعداد زیادی از گردشگران چینی حالا در اروپا بسر می برند. ما به زودی مواردی را در این كشور خواهیم داشت مگر اینكه چین برای كنترل این ویروس اقدامی انجام دهد؛ تردید دارم كه این اتفاق امكان پذیرباشد.
هر چند تابحال آزمایش مثبتی درباره آلودگی به كرونا در بریتانیا گزارش نشده است اما حزب كارگر این كشور از دولت انگلیس خواسته است به مردم اطمینان دهد كه خدمات بهداشت ملی می تواند با شیوع این ویروس روبرو شود خصوصاً اینكه حالا با مشكلات ناشی از فصل آنفولانزای زمستانی دست وپنجه نرم می كند.
« جاناتان اشوارث » وزیر بهداشت در سایه دراین زمینه اظهار داشت: ان. اچ. اس در زمستان امسال تحت فشار زیادی قرار دارد و اعضای آن تابحال به سختی مشغول كار هستند و بیمارستان ها با ازدحام جمعیت مواجه اند. لازم است كه وزیران اطمینان دهند طرح هایی دارند كه تضمین می نماید به اندازه كافی ظرفیت برای رسیدگی به موارد آلوده به ویروس در صورت نیاز وجود دارد.
« پریتی پتل » وزیر كشور انگلیس نیز اصرار كرد كه دولت همه اقدامات احتیاطی را به كار بسته است هر چند كه با انتقادهایی درباره تاخیر در اطلاع رسانی به هزاران نفر از مردمی كه در هفته های اخیراز ووهان به بریتانیا بازگشته اند، مواجهند.
به گزارش گاردین، تابحال نزدیك به ۴۰ مورد آلوده به ویروس در خارج از چین مشاهده شده كه شامل سه مورد مبتلاشدن در هر یك از كشورهای آمریكا و فرانسه است. همه ۵۶ مورد تلف شده در نتیجه مبتلاشدن به این ویروس در چین بوده است و این افراد بطور عمده مسن و با مشكلات اولیه سلامت مواجه بوده اند كه مبارزه با این ویروس را برای آنها دشوار كرد.
شبكه خبری الجزیره نیز شمار افرادی را كه تابحال در چین بر اثر مبتلاشدن به ویروس كرونا جان باخته اند، ۸۰ تن نفر و افراد آلوده به این بیماری را بیشتر از ۲ هزار ۸۰۰ نفر گزارش كرده است.
ویروس كرونا كه گمان می رود شیوع آن از اواخر سال قبل میلادی در یك بازار مواد غذایی دریایی در شهر ووهانِ استان هوبی در مركز چین آغاز شد، حالا علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۲۱ كشور دیگر همچون ایالات متحده آمریكا، استرالیا، تایلند، كره جنوبی، ژاپن، كانادا، فرانسه و پرتغال نیز گسترش یافته است.
كمیسیون بهداشت ملی چین دیروز(دوشنبه ششم بهمن ماه) اعلام نمود تابحال ۵۱ تن از مبتلایان به ویروس كرونا درمان و از بیمارستان ها ترخیص شده اند كه بیان كننده پیشرفت این كشور در مقابله با درمان این ویروس ناشناخته است.
ویروس كرونا اولین بار در سال ۱۹۶۰ كشف شد كه سبب بروز بیماری هایی مشابه سرماخوردگی در انسان و حیوانات می شود.
از علائم اصلی این بیماری، تب، سرفه، تنگی نفس و مشكلات حاد تنفسی بوده و بیمار ممكنست سرفه های چند روزه بدون دلیل نیز داشته باشد.
در موارد حاد مشكلات گوارشی همچون اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی و نارسایی كلیه نیز گزارش شده است.
2023



منبع:

1398/11/07
13:37:36
5.0 / 5
3516
تگهای خبر: خدمات
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
الف دانلود