شمار قربانیان كرونا به ۲۵۹ نفر رسید

شمار قربانیان كرونا به ۲۵۹ نفر رسید

به گزارش الف دانلود طبق آخرین اخبار انتشار یافته، تابحال 259 نفر بر اثر مبتلا شدن به ویروس كرونا در چین جان باخته اند.


به گزارش پایگاه اینترنتی worldometers، ویروس كرونا با شیب تندی، همچنان بیماران چینی را به كام مرگ می كشد، طبق آخرین آمار به دست آمده، شمار تلفات ویروس كرونا در كشور چین به ۲۵۹ نفر افزایش یافت و ۱۲ هزار و ۱۹ نفر نیز به صورت قطعی به این ویروس آلوده هستند.
سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز چهارشنبه، ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۰ اعلام نمود كه نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس كرونا (CFR) در حدود ۲ درصد تخمین زده می شود اما در عین حال این سازمان اشاره كرد كه این یك برآورد خیلی زود و موقتی است كه ممكنست تغییر كند.
ویروس كرونا كه شیوع آن از اواخر دسامبر سال قبل میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از كشورها همچون آمریكا، استرالیا، تایلند، مالزی، كره جنوبی، ژاپن، كانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت كرده است.
دوره كمون یا نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین مورد سبب می شود مبتلایان تا قبل از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراكز درمانی بازگشت نكنند.
این ویروس برخلاف ویروس سارس كه در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا كرد و بعد از سرایت به ۲۶ كشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر را مبتلا كرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. كارشناسان تهدید واقعی كرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می بینند.


1398/11/13
08:22:19
5.0 / 5
3778
تگهای خبر: اینترنت , سازمان
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
الف دانلود