ایجاد خدمات آنی ارتباطی برای كاربران از طرف كنسرسیوم خصوصی فضایی

ایجاد خدمات آنی ارتباطی برای كاربران از طرف كنسرسیوم خصوصی فضایی

به گزارش الف دانلود رئیس كنسرسیوم شركت های فعال در حوزه فضایی با اشاره به كاربردهای منظومه ماهواره های مخابراتی، اظهار داشت: برمبنای طرحی كه دراین زمینه تدوین شده است، 300 ماهواره كوچك در مدار قرار می گیرد و هر كدام از این ماهواره ها پوشش 2000 كیلومتری را به وجود می آورد تا بتوان خدمات آنی به كاربران ارائه داد.


به گزارش الف دانلود به نقل از ایسنا، حسین شهرابی در نشست دورهمی فضایی، ایجاد اقتصاد پویا در حوزه فضایی را منوط به اعتماد به نیروهای جوان و خلاق دانست و اضافه كرد: ما در این دورهمی گزارش هایی از آخرین كارهای انجام شده در كنسرسیوم منظومه ماهواره ای ارائه خواهیم داد تا برمبنای زیست بوم فناورانه منظومه های ماهواره ای شكل بگیرد.
وی با تاكید بر اینكه در این كنسرسیوم چهار شركت بخش خصوصی حوزه فضایی مشاركت دارند، ابراز امیدواری كرد كه این حلقه بزرگتر شود و شركت های دیگری نیز به آن وارد شوند.
شهرابی با تاكید بر اینكه امروزه منظومه ماهواره ها در دنیا رشد زیادی یافته است، اظهار داشت: محور توسعه كارهای آنها قیمت گذاری شده است و با رقابت های ایجادشده تلاش می شود تا قیمت های خدمات این منظومه ها كم شود.
رئیس كنسرسیوم بخش خصوصی منظومه های ماهواره ای با تاكید بر اینكه فناوری های فضایی انقلاب صنعتی چهارم را رقم زده است، اشاره كرد: محور این انقلاب نرم افزارها، هوش مصنوعی و داده های ماهواره ای است و با توسعه این محورها شاهد مهاجرت اقتصادی از یك اقتصاد دولتی به سمت اقتصاد خصوصی هستیم.
وی كاربرد منظومه ماهواره ها را در حوزه های اینترنت پرسرعت، ایجاد شهرهای هوشمند، گردشگری، كشاورزی هوشمند، مدیریت بحران، ماشین های متصل و اینترنت باند پهن ذكر كرد.
او همینطور به خاصیت های ماهواره های استفاده شده در منظومه ماهواره ها پرداخت و اظهار داشت: وزن این ماهواره ها كمتر از ۳۰ كیلوگرم و عمر مداری آن پنج سال است.
بگفته وی، در فاز اول منظومه ماهواره های این كنسرسیوم، قرار گرفتن ۳۰۰ ماهواره كوچك در مدت پنج تا هفت سال در مدار مد نظر است.
شهرابی با تاكید بر اینكه عمر این ماهواره ها پنج ساله است، اظهار داشت: در فاز اول خدمات این ماهواره ها، اینترنت اشیاء و در فاز بعد دستیابی به اینترنت باند پهن است.
وی افزود: ماهواره هایی كه در این منظومه قرار می گیرند، هر كدام پوشش ۲۰۰۰ كیلومتری دارند تا از این طریق زنجیره ای از پوشش های ارتباطی ایجاد شود كه خدمات آنی را برای كاربران ایجاد خواهدنمود.




منبع:

1398/11/15
23:26:56
5.0 / 5
3500
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , شركت , فناوری
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
الف دانلود