بارش باران و برف در كشور شروع می شود

بارش باران و برف در كشور شروع می شود

به گزارش الف دانلود كارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به كشور از بعدازظهر امروز - جمعه خبرداد و اظهار داشت: این سامانه از فردا تقویت و گسترش یافته و دمای هوا از هشت تا 15 درجه در مناطق مختلف كاهش پیدا می كند.


فریبا گودرزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اضافه كرد: امروز ۱۸ بهمن ماه، روند افزایش دما را در بیشتر مناطق كشور و وزش باد شدید را برای سواحل دریای خزر، اردبیل، برخی نقاط غرب و شمال غرب شاهد می باشیم اما بعداز ظهر امروز سامانه بارشی جدید وارد كشور می شود.
وی تصریح كرد: امشب در بعضی از مناطق شمال غرب، غرب و دامنه های زاگرس مركزی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و درارتفاعات ونقاط سردسیر بارش برف شروع می شود.
كارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز شنبه گسترش و تقویت این سامانه بارشی پیش بینی می شود كه علاوه بر نوار غربی كشور، دامنه های زاگرس مركزی و دامنه های جنوبی البرز، سواحل غربی دریای خزر را دربرمی گیرد،
گودرزی افزود: این سامانه روز یكشنبه علاوه براین مناطق سواحل مركزی و شرقی خزر را نیز در بر می گیردكه البته می توان گفت تا سه شنبه و چهارشنبه هفته آتی این بارش ها با شدت و ضعف ادامه دارد.
وی همین طور اظهار داشت: باتوجه به ورود این سامانه به كشور باید به نكاتی توجه كرد همچون این بارش ها سبب كاهش دمای هوا از هشت تا ۱۵ درجه را از یكشنبه تا سه شنبه دربیشتر مناطق كشورداشته باشیم، از اواخر شنبه تا روز دوشنبه دریای خزر به شدت به جهت وزش بادهای شدید مواج و طوفانی می شود و كاهش دمای شدید هوا را برای سواحل شمالی كشور داریم.
این كارشناس هواشناسی اشاره كرد: بارش ها از روز شنبه به بعد در سواحل شمالی كشور به شكل برف است و از فردا تا سه شنبه در بیشتر مناطق كشور باد شدید می وزد علاوه بر اینكه در نیمه غربی كشور بارش برف و باران نیز داریم.
گودرزی اضافه كرد: این شرایط موجب می شود یخبندان، لغزندگی و اختلال تردد در معابر شهری و محورهای مواصلاتی همراه با مه آلودگی، كاهش دید و كولاك برف را داشته باشیم و مسدود شدن بعضی از راه های روستایی پیش بینی شده است.
كاهش دمای میانگین ۷ درجه ای از فردا برای تهران
وی همین طور هوای امروز تهران را صاف تا كمی ابری با وزش بادپیش بینی كرد و اظهار داشت: كمینه تهران بامداد امروز ۶ درجه و بیشینه آن ۱۶ درجه بالای صفر است، از فردا بارش های تهران آغاز می شود كه با خود سردی هوا را برای پایتخت دارد وتا دوشنبه این هوا ادامه دارد، بارش ها به صورت باران همراه با رعد و برق و در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.
وی تصریح كرد: امروز شهركرد با ۸ درجه زیرصفر سردترین مركز استان و اهواز نیز با ۲۸ درجه بالای صفر گرم ترین مركز استان در كشور می باشند.



منبع:

1398/11/18
14:50:31
5.0 / 5
3328
تگهای خبر: سازمان
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
الف دانلود