وزیر آموزش و پرورش :

گستردگی آموزش و پرورش عرصه مناسبی برای فعالیت استارتاپ هاست

گستردگی آموزش و پرورش عرصه مناسبی برای فعالیت استارتاپ هاست

به گزارش الف دانلود وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه در تمام نقاط كشور چتر آموزش و پرورش گسترش پیدا كرده است، اظهار داشت: این گستردگی، عرصه مناسبی برای استارتاپ هایی است كه در این شبكه بزرگ علمی فعالیت می نمایند.


محسن حاجی میرزایی روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همكاری مشترك و دو قرارداد بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش كه با حضور سورنا ستاری و معاونان وی برگزار شد، اضافه كرد: این نشست گام مهمی برای تركیب كارهای آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است چونكه زمینه های بسیاری برای همكاری مشترك این دو نهاد وجود دارد.
وی ابراز امیدواری كرد با همكاریهای مشترك آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زمینه برای توسعه علم و فناوری دانش آموزان فراهم گردد و نشست امروز یكی از زمینه های همكاری مشترك است.
حاجی میرزایی اظهار نمود: دانش آموزان با عنایت به سرعتی كه در زمینه علم و فناوری وجود دارد باید با الفبای این حوزه و تعاملات آن آشنا گردند و رشد پیدا كنند.
وی كارآفرینی را یكی از مأموریت های آموزش وپرورش عنوان نمود و اظهار داشت: در آموزش وپرورش این امر را دنبال می نماییم و امیدواریم با همكاریهای مشترك نسل خلاق، نوآور برای حل مسائل جدید تربیت نماییم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: پرورش روحیه پرسشگری و پژوهش یكی از جنبه هایی است كه در آموزش وپرورش پیگیری می شود، حالا ۶۵۰ پژوهش سرا در كشور فعال است كه دانش آموزان در آنجا احتیاج به حمایت و پشتیبانی دارند و در مواردی كه نتایج پژوهش های آنها نیازمند به تجاری سازی است آنها را كمك نماییم تا از ظرفیت های پژوهش خود استفاده كنند.
وی شناسایی و هدایت استعدادها را یكی دیگر از زمینه های همكاری مشترك برشمرد و اضافه كرد: واقعیتی است كه افراد از ظرفیت های ذهنی و بهره هوشی مختلفی برخوردار می باشند و در حوزه خاصی امكان پرورش دارند، یكی از مأموریت های وزارت آموزش وپرورش این است كه از دوران ابتدایی استعدادها و علایق را شناسایی نماییم و زمینه لازم را برای عرضه خدمات و پرورش این وجه دانش آموزان فراهم نماییم.
حاجی میرزایی اظهار داشت: حالا در آموزش وپرورش ۱۵ میلیون دانش آموز، ۱۱۰هزار مدرسه و ۷۷۰ هزار معلم داریم و در تمام نقاط كشور چتر آموزش وپرورش گسترده است و فرصت خوبی برای استارتاپ هایی است كه می توانند برای این جمعیت خدمات ارائه نمایند.
وی خاطرنشان كرد: ما می توانیم با استارتاپ ها همكاری مشترك داشته باشیم و به این همكاری خوش بین هستیم، با عنایت به این نشست ما باید بر روی شكل گیری الگوی همكاریهای مشترك و تركیب مأموریت ها فعالیت نماییم و این امر را محقق نماییم.
تفاهم نامه همكاری مشترك وزارت آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با محوریت فرهنگ سازی علم و فناوری، برگزاری تورهای مشترك علم و فناوری، اجرای كامل طرح شهاب در مدارس و تحریك و ایجاد تقاضا و بازار برای شركت های دانش بنیان به امضا رسید.



1398/11/21
14:19:38
5.0 / 5
3467
تگهای خبر: پژوهش , پشتیبان , خدمات , شركت
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
الف دانلود