دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی:

۱۰۰ طرح از ۳۵ كشور به جشنواره خوارزمی ارسال شده است

۱۰۰ طرح از ۳۵ كشور به جشنواره خوارزمی ارسال شده است

به گزارش الف دانلود دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی اظهار داشت: سال جاری بیشتر از ۱۰۰ طرح از ۳۵ كشور مختلف به این جشنواره ارسال شده است.


علی الیاسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا تصریح كرد: در سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی از ۱۰ طرح داخلی و ۴ طرح خارجی و یك طرح ایرانی مقیم خارج تجلیل می شود.
وی افزود: طرح های خارجی برگزیده از كشورهای استرالیا، چین، كره جنوبی و یك ایرانی مقیم آمریكا و در گروه های برق، فناوری شیمیایی، مواد و متالورژی، برق و كامپیوتر و زیست فناوری و پایه پزشكی است.
معاون توسعه و فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در مورد چالش های پیش روی فعالیتهای علمی بین المللی، توضیح داد: معمولا جامعه علمی توجهی به مسائل سیاسی ندارد و فراخوان از راه سامانه ها و سفارت خانه ها به دانشمندان ابلاغ می شود.
الیاسی افزود: فراخوان به تمامی كشورها اعلام می شود اما امكان دارد بعضی از این دانشمندان به علت دیدگاه های شخصی و یا مسائل سیاسی طرحی عرضه نكنند.
وی عنوان كرد: داوران در بررسی طرح ها كشور مبداء را در نظر نمی گیرند و تنها ارزیابی های علمی خویش را نسبت به طرح ها دارند و در نهایت اگر طرحی برگزیده شد، به آنها اطلاع رسانی می شود و اغلب این دانشمندان در اختتامیه جشنواره در داخل كشور شركت می كنند.
به گفته دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی، در سال های گذشته هم مشكلی برای رفت و آمد دانشمندان خارجی وجود نداشته است.

تداوم روابط دانشمندان خارجی با ایرانیان
الیاسی در پاسخ به اینكه تحریم ها تا چه میزان در عملكرد جامعه علمی كشور اثرگذار بوده است، تصریح كرد: یكی از عواملی كه سبب رشد كشورها از نظر علمی و فنی می شود، ارتباطاتی است كه بین دانشمندان وجود دارد.
وی افزود: جشنواره خوارزمی توسط سازمان پژوهش های علمی و صنعتی برگزار می گردد كه این سازمان از زیر مجموعه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است كه نشان داده است ما به دنبال گسترش تعاملات بین المللی هستیم.
معاون توسعه و فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی تصریح كرد: برگزیدگانی كه از كشورهای مختلف می آیند، اغلب برای آنها كارگاه ها و كلاس های آموزشی برگزار می گردد تا دانش خویش را در اختیار دانشجویان قرار دهند و تعاملات بسیار موثری بین آنها و اساتید و دانشجویان ایرانی شكل می گیرد و حتی بعد از بازگشت آنها به كشورهای خود این ارتباطات ادامه پیدا می كند كه گسترش تعاملات بین الملل حداقل دستاوردهای جشنواره است.
جشنواره های بین المللی و جوان خوارزمی توسط سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از سازمان های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می گردند.
جشنواره خوارزمی كه قدیمی ترین جشنواره در زمینه علوم فنی و مهندسی در ایران است و از ۱۳۶۶ شروع به كار كرد، در مراسم اعطای جوایز برگزیدگان بخش بین الملل هر ساله همزمان با دهه فجر در بهمن برگزار می گردد.
مراسم تجلیل از برگزیدگان سی و سومین دوره بخش بین الملل جشنواره خوارزمی ۲۸ بهمن ۹۸ (دوشنبه) با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار می گردد.


1398/11/26
21:07:47
5.0 / 5
3438
تگهای خبر: ارتباطات , پژوهش , تحقیقات , سازمان
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
الف دانلود