رئیس پارك علم و فناوری شریف:

نیاز، مادر نوآوری است

نیاز، مادر نوآوری است

به گزارش الف دانلود رئیس پارك علم وفناوری دانشگاه صنعتی شریف با تاكید بر شناخت درست نیازها اظهار داشت: نیاز مادر نوآوری است، اگر به درستی شناخته و انتخاب شود، می توان برای رفع آنها نوآوری و در نهایت خلق ارزش كرد.


مجید دهبیدی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا تصریح كرد: زمانی كه چالش و مساله در كشور زیاد می شود، فرصتی برای ایجاد كسب و كار است.
وی افزود: چالش های فضای كسب و كار خیلی از استارتاپ ها و شركت ها را گرفتار مسئله می كند و خیلی از این چالش ها جزو مواردی است كه می توانیم روی آنها ایده پردازی كرده و تبدیل به سولوشن (چاره سازی) نماییم تا از آن ایجاد ارزش نماییم.
رئیس پارك علم وفناوری دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینكه تحریم فضای بسیار خوبی برای توسعه و ارتقا توان ساخت داخل بوجود آورده است، تصریح كرد: حجم بسیار زیادی از قطعه سازی مورد نیاز كشور به علت تحریم ها در داخل خود كشور ایجاد می شود و می توانیم از این فرصت استفاده نماییم.
وی اضافه كرد: ازاین رو با اینكه فضای كسب و كار كشور ما مساعد و مناسب نیست؛ مسائل بسیار زیادی برای حل كردن داریم كه در ابتدا باید این مسائل شناسایی و تبدیل به ارزش شود.
دهبیدی پور افزود: ما در فضای دانشگاه ابزارها و نهادهایی را برای عرضه ایده های نوپا بوجود آورده ایم تا ایده های برتر را شناسایی نماییم.
رییس پارك علم وفناوری دانشگاه صنعتی شریف توضیح داد: در شتابدهنده دانشگاه فضای كار اشتراكی را در اختیار نوآوران قرار می دهیم تا ایده های خویش را بپرورانند و زمانی كه تبدیل به شركت می شوند در فضای مركز رشد ما مستقر و از خدمات مركز رشد استفاده می نمایند. اگر این شركت ها بزرگتر و پایدارتر شوند به عضویت پارك در می آیند و در فضای اطراف دانشگاه مستقر می شوند.
در دانشگاه شریف افراد از نقطه ایده پردازی و شركت در رویداد فعالیت خویش را شروع كرده و تا تبدیل شدن به كسب و كارهای بزرگ كار خویش را ادامه می دهند.
وی در مورد روند اكوسیستم نوآوری كشور اظهار داشت: علیرغم تمام سختی ها، تمام رویدادها در اكوسیستم كارآفرینی و نوآوری كشور مثبت است.
به گزارش الف دانلود به نقل از ایرنا، پارك علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در هنگام تأسیس در برنامه كاری و چشم­ انداز بر آن تاكید داشته است یك پارك دانشگاهی است كه هدف اصلی آن، فراهم كردن شرایط لازم برای توانمندسازی و بروز استعداد و شایستگی دانشگاهیان است تا بتوانند در جهت ایجاد و پایدارسازی كسب وكارهای فناورانه و ارزش آفرینی در جهت حل مسائل جامعه گام بردارند. بنابراین، این پارك با سایر پارك ها (پارك های استانی) بسیار متفاوت می باشد و ارتباط تنگاتنگ و هدفمندی با دانشگاه دارد و تلاش دارد آنرا به یك الگوی ملی تبدیل كند.


1398/12/02
13:53:05
5.0 / 5
3226
تگهای خبر: خدمات , سیستم , شركت , فناوری
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
الف دانلود