مدیریت پایدار حوضه آبخیز با حضور مردم و تسهیلگران

مدیریت پایدار حوضه آبخیز با حضور مردم و تسهیلگران

به گزارش الف دانلود مدیركل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاك سازمان جنگل ها با اشاره به اهمیت مشاركت مردم در اجرای طرح های منابع طبیعی اظهار داشت: حضور تسهیلگران اجتماعی بین مردم موجب تقویت ارتباط موثر با مردم و افزایش سرمایه اجتماعی وسیع مردم در مدیریت پایدار حوضه آبخیز می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، هوشنگ جزی در ادامه اضافه كرد: از الزامات اجرای موفق مدیریت جامع حوضه آبخیز، مشاركت فعال مردم و دستگاه های اجرایی در تصمیم سازی و تصمیم گیری، برنامه ریزی، اجرا، پایش و ارزشیابی می باشد.
دبیر ستاد هماهنگی اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری كشور با تاكید بر اینكه اجرای پروژه ها برمبنای تصمیم شخصی نیستند، اضافه كرد: چنانچه پروژه های ملی با نگاه ملی دیده شوند، موجب ایجاد تغییر در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها خواهند شد.
جزی اضافه كرد: در اجرای برنامه های ملی در انتخاب یك روستا، باید بر طبق بررسی ها و مطالعات صورت گیرد. بهره برداری و حفاظت پایدار از منابع طبیعی در حوضه آبخیز كارون بزرگ وابستگی مستقیم با مشاركت موثر مردم دارد.
مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان نیز در این كارگاه آموزشی، گزارشی از وضعیت سیمای طبیعی استان خوزستان ارائه داد و اظهار داشت: خوزستان با مساحت ۴/۶ میلیون هكتار كه ۷۴ درصد آن منابع تجدید شونده كه شامل جنگل ها، مراتع و بیابان است و از شمال شرق به سلسله جبال زاگرس محصور شده و دو پنجم مساحت آن كه حدود ۹۸۰ هزار هكتار جنگل طبیعی تشكیل می دهد كه با وجود شش رودخانه مهم در خوزستان معادل ۳۰ درصد آبهای كشور را در خود جاری دارد.
علیرضا جمشیدیان همین طور اظهار داشت: خوزستان هم تنوع اقلیمی دارد و هم ظرفیت بسیار بالایی دارد و از نظر تنوع آب و هوایی می توان گفت خوزستان ایران كوچك است.
وی درانتها اشاره كرد: كارگاه آموزشی بررسی طرح های اجرایی تسهیلگران (پروژه های ظرفیت سازی برای اجرای مدیریت مشاركتی جنگل و مرتع در بالا دست حوضه كارون بزرگ) با حضور ۴ استان لرستان، كهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به میزبانی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایذه انجام شد.



منبع:

1398/12/03
14:18:39
5.0 / 5
3352
تگهای خبر: دستگاه , سازمان
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
الف دانلود