نگرانی سازمان بهداشت جهانی پیرامون تعداد مبتلایان به كرونا بدون ارتباط با منشاء آن

نگرانی سازمان بهداشت جهانی پیرامون تعداد مبتلایان به كرونا بدون ارتباط با منشاء آن

به گزارش الف دانلود مدیركل سازمان جهانی بهداشت جهانی اعلام نمود: با اینكه موارد مبتلا شدن به كروناویروس در خارج از كشور چین همچنان نسبتا اندك است، اما این سازمان در مورد شمار موارد مبتلا شدن به كروناویروس بدون داشتن ارتباط واضح با منشاء همه گیری نگران است.


به گزارش خبرگزاری رویترز، «آدانوم گابریاسوس» روز شنبه در یك جلسه توجیهی اظهار داشت: موارد مبتلا شدن به كروناویروس كه هیچ ارتباط واضحی با منشاء همه گیری ندارند شامل افرادی می شود كه هیچ سابقه سفر به كشور چین و یا تماس با یك مورد آلوده نداشته اند.
وی افزود: چین ۷۵ هزار و ۵۶۵ مورد آلوده به كروناویروس را به سازمان بهداشت جهانی گزارش كرده است كه شامل دو هزار و ۲۳۹ مورد فوت بر اثر این بیماری می شود. بر مبنای داده های موجود، این بیماری در ۸۰ درصد بیماران مبتلا به كروناویروس خفیف است و در ۲۰ درصد بیماران شدید یا بحرانی است. این ویروس در ۲ درصد موارد گزارش شده كشنده بوده است.
گابریاسوس اضافه كرد: خطر مرگ برای بیماران مسن زیاد و این خطر میان كودكان نسبتا كم است. در خارج از چین، هزار و ۲۰۰ مورد مبتلا شدن به كروناویروس در ۲۶ كشور و هشت مورد فوت گزارش شده است.
وی خبر كاهش موارد جدید مبتلا شدن به كروناویروس را در چین خبر خوبی اعلام نمود اما در عین حال اظهار داشت كه این خبر باید بسیار محتاطانه تفسیر شود و اضافه كرد: هنوز خیلی زود است كه پیشبینی هایی در مورد این شیوع انجام دهیم.
یك گروه بین المللی از متخصصان با هدایت سازمان جهانی بهداشت كه هفته گذشته در چین مستقر شدند، روز گذشته شنبه به ووهان مركز شیوع ویروس سفر كردند.
مدیر كل سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت: بیشترین نگرانی ما در مورد پتانسیل گسترش آلودگی به ویروس COVID-۱۹ در كشورهایی با سیستم بهداشتی ضعیف تر است.
گابریاسوس اضافه كرد: سازمان جهانی بهداشت ۶۷۵ میلیون دلار برای پشتیبانی از كشورها بخصوص صدمه پذیرترین كشورها، درخواست كرده است. این سازمان، ۱۳ كشور را در آفریقا شناسایی كرده است كه به علت ارتباطاتشان با چین در اولویت قرار دارند.
وی اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت بیش از۳۰ هزار دستگاه تجهیزات محافظ شخصی را به چند كشور آفریقایی ارسال كرده و آماده است تقریباً ۶۰ هزار دستگاه دیگر را هم در هفته های آتی به ۱۹ كشور ارسال نماید.
دبیر كل سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: این سازمان همینطور دو متخصص را بعنوان فرستاده ویژه برای كمك به كشورهای آفریقایی به منظور آماده سازی برای ورود احتمالی كرونا ویروس منصوب كرده است.



منبع:

1398/12/04
13:31:02
5.0 / 5
3287
تگهای خبر: ارتباطات , پشتیبان , دستگاه , سازمان
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
الف دانلود