نوشیدنی های قندی سبب افزایش كلسترول می شوند

نوشیدنی های قندی سبب افزایش كلسترول می شوند

به گزارش الف دانلود مطالعات جدید محققان نشان داده است مصرف مداوم نوشیدنی های شیرین در افراد میانسال و سالمند منجر به افزایش كلسترول و تری گلیسیرید می شود.



به گزارش پایگاه خبری مدیكال اكسپرس، اغلب افراد اعتقاد دارند كه نوشیدنی های شیرین فقط در بروز دیابت نقش دارد، در حالیكه تحقیقات نشان می دهد مصرف نوشیدنی های قندی در افزایش كلسترول و تری گلیسیرید هم موثر است.
مطالعه محققان دانشگاه تافتس در آمریكا نشان داده است بزرگسالانی كه در روز حداقل یك نوشیدنی قندی مانند نوشابه، لیموناد و آبمیوه مصنوعی مصرف می كنند، ۹۸ درصد شانس بیشتری برای مبتلا شدن به كلسترول و تری گلیسیرید دارند.
كاهش كلسترول یكی از مهمترین روش های پیشگیری از سخت شدن رگ های خونی است. از طرفی كاهش كلسترول از تشكیل پلاك های خون در رگ ها و انسداد آن جلوگیری می كند و در كنار افزایش فشار خون یك روش موثر برای سلامت سیستم قلب و عروق است.
طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیماری های قلبی عروقی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است. ازاین رو لازم است افراد برای پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری دیابت و بیماری های قلبی مصرف نوشیدنی های قندی را تا حد امكان كاهش دهند.
نتایج این مطالعه در نشریه American Heart Association انتشار یافته است.


1398/12/08
14:34:13
5.0 / 5
3244
تگهای خبر: تحقیقات , سازمان , سیستم
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
الف دانلود