پژوهشگران ایرانی روی انتشار مقالات در زمینه كرونا متمركز شوند

پژوهشگران ایرانی روی انتشار مقالات در زمینه كرونا متمركز شوند

به گزارش الف دانلود مشاور عالی وزیر بهداشت به پژوهشگران ایرانی سفارش كرد كه برای تهیه و انتشار مقالات در زمینه كرونا متمركز شوند و اظهار داشت: ما با انتشار مقالات علاوه بر نشان دادن توانمندی های پژوهشگران ایرانی، اطلاعات صحیح را در اختیار جهانیان قرار می دهیم.


دكتر محمداسماعیل اكبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا تصریح كرد: اگر محققان ما به شكل جدی وارد این میدان علمی نشوند، دیگران اعداد مخدوش ضد ما تهیه و در مجلات معتبر بین المللی، منتشر می كنند كه این مورد به نفع نظام نیست.
اكبری اعلام نمود: داده های لازم برای تهیه مقالات علمی آماده است و محققان باید هرچه سریعتر مقالات را تهیه و در مجلات معتبر داخلی و بین المللی منتشر كنند.

نحوه انتقال دیتای بیماری كرونا را علمی تر نماییم
مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اظهار داشت: نحوه انتقال داده ها و اطلاعات بیماری كرونا را باید علمی تر نماییم، به صورت مثال آن چیزی كه در گزارشات روزانه به مردم عرضه می شود، مورتالیتی (مرگ و میر روزانه) است كه به جای آن باید درصد كشندگی بیماری بیان شود.
اكبری با اشاره به اینكه مورتالیتی به مبحث درصد كشندگی بیماری ارتباطی ندارد، تصریح كرد: در دنیا درصد كشندگی بیماری را اعلام می كنند، در حالیكه ما تعداد فوتی ها را منتشر می نماییم.
درصد كشندگی بیماری همچون كرونا برپایه تمام افراد مبتلا شده شامل بستری شدگان در بیمارستان ها، منازل و هم كسانی كه به صورت سرپایی درمان می شوند، محاسبه می شود.
وی با اشاره به اینكه این عدد را با محاسبات دقیق اپیدمیولوژیك می توان تعیین كرد، اظهار داشت: ما از مبحث تعیین الگوی اپیدمیولوژیك غفلت كردیم و جای آن بسیار خالی است و با ثبت صحیح داده ها می توان الگوی اپیدمیولوژیك بیماری را به دست آورد.

چرخه انتقال ویروس كرونا در كشور فراگیرتر شده است
وی با اشاره به اینكه چرخه انتقال ویروس كرونا در كشور فراگیرتر شده است، اظهار داشت: شناسایی بیماری در حال افزایش می باشد، قبلا یك آزمایشگاه در این حوزه وجود داشت كه هم اكنون به ۲۲ آزمایشگاه رسیده و با افزایش تعداد آنها به حدود ۴۰ مورد خواهد رسید.
اكبری بر ضرورت مدیریت استراتژیك این بیماری در كشور اشاره نمود و اظهار داشت: اپیدمی شدن یك بیماری به منزله یك جنگ نظامی است و برای پیشگیری، كنترل و درمان بیماری باید مدیریت استراتژیك طراحی شود، بدین منظور تولیت كار در حوزه كرونا به وزارت بهداشت واگذار شده است.
وی افزود: نخستین وظیفه متولی این كار ارتقاء سطح علمی و بروز شدن علم است كه به نظر می آید این اتفاق خوب در كشور رخ داده است و به دنبال آن باید تحلیل های علمی در حوزه ستادی به نحو مطلوبی انجام گیرد.


1398/12/14
13:20:36
5.0 / 5
3007
تگهای خبر: پژوهش , طراحی
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
الف دانلود