وزیر تحقیقات فرانسه:

واكسن ویروس كرونا تا حداقل ۱۸ ماه آینده در دسترس نخواهد بود

واكسن ویروس كرونا تا حداقل ۱۸ ماه آینده در دسترس نخواهد بود

الف دانلود: بیشتر افراد سراسر جهان به دنبال این هستند تا دریابند چه زمانی واكسن بیماری كووید-19 در دسترس خواهد بود برای اینكه كشورهای جهان نمی توانند برای طولانی مدت سیاست های فاصله گذاری اجتماعی را در جامعه برقرار كنند.


به گزارش الف دانلود به نقل از ایسنا و به نقل از یورونیوز، در حالی که کشورهای اروپایی محدودیت های قرنطینه را کاهش داده اند و با آغاز سفرها در اواسط ژوئن موافقت کرده اند، خیلی از مقامات آگهی داده اند که واکسن این بیماری حداقل تا ۱۸ ماه دیگر در دسترس نخواهد بود.
"فریدریک ویدال"(Frédérique Vidal) وزیر تحقیقات فرانسه روز گذشته در گفتگویی رادیویی با شبکه رادیویی "یوروپ وان"(Europe ۱) اظهار داشت: تحقیقات درباره واکسن بطور معمول چندین سال طول می کشد. کارهای آزمایشگاهی پژوهشگران در آزمایشگاه ها نشان میدهد که سرعت توسعه واکسن در مراحل بالینی رو به پیشرفت است و امید است طی ۱۸ ماه آینده این واکسن آماده شود. اینکه فکر نماییم می توانیم زودتر از این زمان تعیین شده واکسنی آماده نماییم که مردم را به خطر نیندازد، غیرمنطقی است.
اظهارات ویدال در تضاد با اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است؛ برای اینکه ترامپ روز جمعه اظهار داشت که امیدواریم که تا آخر سال جاری و یا قبل از آن به واکسن دست پیدا نماییم.
یک مدیر اسبق شرکت داروسازی نیز اظهار نمود که ممکنست واکسن این ویروس تا آخر سال ۲۰۲۰ توسعه داده شود.
دکتر "هانس کلاگ"(Hans Kluge) مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا روز جمعه در مصاحبه رادیویی گفت: تولید واکسن در بازه زمانی یک ساله بسیار خوش بینانه است. وی با اعلان اینکه متخصصان پزشکی که در تماس مستقیم با ویروس بوده اند ابتدا باید واکسینه شوند، اظهار داشت: حتی یک سال و نیم نیز زمانی معقولانه است.
این موضوع که چه کسی برای اولین بار موفق به توسعه این واکسن خواهد شد این روزها به موضوعی داغ تبدیل گشته است. هفته گذشته "پال هادسون"(Paul Hudson) مدیرعامل شرکت داروسازی فرانسوی"سانوفی"(Sanofi ) در مصاحبه با بلومبرگ گفت: ایالات متحده بعد از تامین بودجه تحقیق، اولین کشوری خواهد بود که به این واکسن دسترسی پیدا خواهدنمود.
"ادوارد فیلیپ"(Edouard Philippe) نخست وزیر فرانسه با تاکید بر اینکه واکسن بیماری کووید-۱۹ باید در دسترس کل جهان قرار گیرد اظهار داشت که با شرکت سانوفی در این زمینه صحبت کرده است.
وی ادامه داد، بحثی در این زمینه وجود ندارد که دسترسی واکسن در سطح جهان باید بطور مساوی و برابر صورت گیرد.
شرکت سانوفی نیز اعلام نموده است که آنها در حال گفتگو با کشورهای اروپایی هستند. بیش از ۱۰۰ پروژه تحقیقاتی در مورد واکسن در سراسر جهان وجود دارد و حدود ۱۰ کارآزمایی بالینی نیز در حال انجام می باشد.




منبع:

1399/02/28
14:33:16
5.0 / 5
1971
تگهای خبر: پژوهش , تحقیقات , سازمان , شركت
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
الف دانلود