عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو عنوان كرد

صرفه جویی ۱۵ میلیون دلاری با شروع داخلی سازی کمپرسور تهویه خودرو

صرفه جویی ۱۵ میلیون دلاری با شروع داخلی سازی کمپرسور تهویه خودرو

الف دانلود: بامداد امروز (شنبه ۲۳ دی ماه) در امتداد تحقق اهداف خودکفایی کشور، خط تولید کمپرسور خودرو افتتاح شد که بگفته عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات این کار در وهله اول ۱5 میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهد داشت و در افق ۱4۰5، این میزان بیشتر می شود.


به گزارش الف دانلود به نقل از ایسنا، در مراسم افتتاح و راه اندازی خط تولید کمپرسور، شاپور صانعی- رییس هیات مدیره یک شرکت قطعه سازی - با توان تامین کنندگی سیستم تهویه برای ۸۰ الی ۹۰ درصد خودرو های کشور شامل تماما داخلی و مونتاژی که ۷۰ درصد بازار تهویه خودرو را در اختیار دارد، اظهار نمود: این خط که برای نخستین بار در داخل راه اندازی و آماده تولید انبوه خواهد بود، در وهله اول و در شروع به کار خود ۱۵ میلیون دلاری صرفه جویی ارزی را در پی دارد؛ بدین ترتیب با ادامه فعالیت طی سالهای آینده و در افق سال ۱۴۰۵ به رقم قابل توجهی خواهد رسید.
وی تصریح کرد: همزمان با شروع به کار این خط، افتتاح و راه اندازی خط دیگری را هم در برنامه داشتیم که ماشین آلات و قطعات مورد نیاز آنها وارد شده و در گمرک موجود است اما متاسفانه به علت عدم اختصاص بموقع ارز، امکان افتتاح همزمان فراهم نشد. افتتاح این خط مذکور احتمالاً در تیر ماه سال آینده محقق خواهد گردید.


وی از برنامه ریزی برای افتتاح خط تولید اسکرول الکتریکال این مجموعه قطعه سازی در سال ۱۴۰۴ آگاهی داد و اظهار داشت: در حوزه تولید کمپرسور پیستونی متغیر، در سال اول فعالیت، داخلی سازی ۳۰ درصدی محقق خواهد گردید و در ادامه به عددهای بیش از ۷۰ درصد خواهد رسید.
عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو خاطرنشان کرد: هم اکنون سهم بیش از ۷۰ درصدی در تامین تهویه خودرو (کولر و بخاری) در کشور را ما به دست داریم و ۸۰ الی ۹۰ درصد سیستم تهویه خودرو ها شامل داخلی و مونتاژی ازطریق یک شرکت تامین می شود. ضمن این که هم اکنون برنامه ریزی جهت تامین نیاز تارا برقی و ری را برقی نیز در دستور کار قرار دارد. همانطور که اشاره شد، در یکسال اول ۲۸ درصد قطعات کمپرسور که شامل ۵۷ قطعه و قطعات های تک است، خودکفایی خواهد داشت و تا سال ۱۴۰۵، ۷۵ درصد خواهیم داشت و تنها ۲۵ درصد قطعات را وارد خواهیم کرد.


صامعی از عدم اختصاص ارز مورد نیاز بابت تامین تجهیزات و ماشین آلات گلایه کرده و اظهار داشت: متاسفانه عمده مشکلات در تامین بموقع ارز است که در صورت تامین آن امکان ایجاد خطوط تولید و داخلی سازی بیشتر فراهم می شود.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون فقط شرکت ما، ۳۰۰۰ میلیارد تومان از خودروسازان بدون تعدیل نرخها امسال با تورم، طلب داریم و ۳۰۰۰ میلیارد تومان (۲۷۰۰ میلیارد تومان) هم در قالب خرید دین و اوراق گام و مرابحه داریم که نقد نمی گردد. ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای تسویه طلب خودروسازان از محل وام، مسدودی داریم. این در حالیست که تولیدکنندگان برای دریافت وام باید ۲۸ درصد مبلغ وام را مسدود کنند و در این شرایط، محدودیت سهمیه ارزی بابت تامین ماشین آلات نیز مشکلات زیادی را برای صنعتگران فراهم نموده است.

رویکرد وزارت صمت: تامین بموقع ارز خطوط تولید صنایع
در ادامه محسن رستمی - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین- نیز اظهار نمود: رویکرد وزارت صمت از زمان سکانداری عباس علی آبادی، بر این بوده است که نیازهای بخش صنعت، هر چه سریعتر برآورده شود و صف هایی که دو ماه متقاضیان بایستی برای اختصاص ارز در آن می مانند، کوتاه و بعضاً جمع شود.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد بر این اساس قرار گرفت که بلا فاصله بعد از درخواست، خصوصاً برای صنایع، اختصاص ارز صورت گیرد و تامین ارز خطوط تولید به سرعت صورت گیرد.



1402/10/24
08:19:04
0.0 / 5
228
تگهای خبر: سازمان , سیستم , شركت
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
الف دانلود