رییس كمیته محیط زیست شورای شهر تهران عنوان كرد

تجهیز گشت های موتورسوار برای دیده بانی آتش در بوستان ها و جنگل ها

تجهیز گشت های موتورسوار برای دیده بانی آتش در بوستان ها و جنگل ها

به گزارش الف دانلود رئیس كمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینكه نقاطی در بوستان ها و پارك های جنگلی وجود دارد كه حساس تر بوده و احتمال آتش سوزی آنها بیشتر از نقاط دیگر است، اظهار داشت: این نقاط توسط سازمان بوستان ها شناسایی و احصاء شده و در این راستا پارامترهایی همچون فاصله با ایستگاه های آتش نشانی هم مدنظر قرار گرفته است.


سید آرش حسینی میلانی در گفتگو با ایسنا، در تشریح نحوه ورود شورای شهر تهران به مبحث آتش سوزی بوستان های شهر تهران، اظهار داشت: کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری طی روزهای گذشته جلسه ای را با شهرداران مناطقی که بوستان های جنگلی در آن محل وجود دارد، به همراه معاون خدمات شهری، ریاست سازمان بوستان ها و سازمان آتش نشانی، مشاوران و مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران برگزار کرد.
وی با اشاره به اینکه در آن جلسه درباره اقدامات شهرداری تهران در حوزه پیشگیری و اطفاء حریق بحث و بررسی گردید، اظهارکرد: در این نشست اعلام گردید نقاط حساس بوستان ها در حوزه حریق که نیازمند توجه بیشتر است، توسط سازمان بوستان ها شناسایی شده و به شهرداران مناطق ابلاغ گردیده است.
تجهیز گشت های موتور سوار برای دیده بانی آتش در بوستان ها

حسینی میلانی در ادامه با اشاره به اینکه مقرر شده است تمام مناطق با همکاری سازمان آتش نشانی گشت های موتورسوار را تجهیز کنند و وظیفه این گشت های موتوری آن است که در آماده باش باشند، اظهارکرد: این گشت ها مبحث دیده بانی آتش را پیگیری کرده و بموقع گزارش های لازم را می دهند.
تجهیز بوستان ها به مقابله با حریق

وی با اشاره به لزوم تجهیز بوستان ها به امکانات لازم برای مقابله با حریق، تصریح کرد: مقرر شد تجهیزاتی هم در کوتاه مدت که امکان تأمین آنها وجود دارد، فراهم گردد که همچون می توان به خودرو های مخصوص و دستگاه های آتش بر اشاره نمود که همگی تهیه و به مناطق ارسال شده اند.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به اینکه تاکید شورای شهر تهران رعایت استقرار نظام سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در بوستان های جنگلی است، اظهارکرد: موارد آتش سوزی در بوستان های جنگلی بر اثر نقص ایمنی و حفاظتی رخ داده است که درصدد جلوگیری از موارد مشابه هستیم. ازاین رو تاکید شد ممیزی در حوزه HSE در دستورکار قرار گیرد.

حسینی میلانی اضافه کرد: بحث دیگر در مورد تجهیزاتی بود که در کوتاه مدت امکان تأمین آنها نیست که نیازمند تصمیم شورا است. بر همین مبنا مقرر شد فهرست این تجهیزات تکمیل شده و به شورا ارسال شود بخصوص برای ارتفاعات که اطفاء حریق با مشکلاتی همراه می باشد.

وی با تاکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت مردمی در مبحث حفاظت از فضاهای سبز شهر تهران بیان نمود: هم اکنون این پتانسیل در تهران با وجود ستاد هماهنگی سمن ها و ستاد هماهنگی شورایاری ها و حضور فعالانه شورایاران در سطح شهر فراهم است.

پیشنهاد شکل گیری انجمن دوستدار هر پارک

نایب رییس ستاد هماهنگی شورایاری ها با اشاره به اینکه برای بوستان های جنگلی پیشنهاد داده ایم تا انجمن دوستدار هر پارک شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: مقرر شد این مورد بررسی شود و ما هم در شورا پیگیر آن هستیم که با تحقق این مساله، اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان با استفاده از این پتانسیل محقق شود و بدون شک این مسیر به شهرداری در حفاظت از بوستان های جنگلی بسیار کمک خواهد نمود.

آتش سوزی عمدی در بوستان ها خیانت و جنایت در حق شهر

حسینی میلانی در پاسخ به سوالی درباره شناسایی عوامل آتش سوزی های عمدی در بوستان های شهری تهران هم عنوان کرد: این مورد یک جنبه انتظامی دارد که باید مسؤلان مربوطه در این مورد اظهارنظر کنند اما یک جنبه اخلاق شهروندی هم دارد که از این نظر آتش سوزی عمدی در بوستان ها یک خیانت و جنایت در حق شهر به حساب می آید.

وی افزود: بدون شک اگر فردی از موضوعی ناراحت است و اعتراضی دارد، نباید خشم خویش را بر سر درختان بی نوا و فضاهای سبز خالی کند؛ چونکه این کار خیانت به تمامی شهروندان است. این درختان دارایی های سبز شهر قلمداد می شوند که این خسارات به سادگی جبران پذیر هم نیستند.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران اضافه کرد: در اقلیم نیمه خشکی همچون تهران حدود ۴۰ تا ۵۰ سال زمان و زحمت لازم است تا درختان به این مرحله برسند.

حسینی میلانی با اشاره به اینکه بخشی از آتش سوزی ها سهوی و از روی غفلت روی داده است، اظهار نمود: مثلا فرد فکر کرده با آتش عکسی داشته باشد که این عمل از روی جهالت است و باید از راه فرهنگ سازی این چنین مشکلاتی را رفع نماییم و مواردی هم امکان دارد به علت اختلالات روانی آتش افروزی باشد که البته تعدادشان خیلی کم است.



1399/03/23
14:49:51
5.0 / 5
1854
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , سازمان
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
الف دانلود