معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور:

جلسات ستادهای مناسب سازی استانی و شهرستانی به صورت مستمر و هدفمند تشكیل گردد

جلسات ستادهای مناسب سازی استانی و شهرستانی به صورت مستمر و هدفمند تشكیل گردد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور و رئیس ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی كشور اظهار داشت: با وجود كاهش تصادفات جاده ای طی سال های اخیر اما روزانه 950 تا 1000 نفر بر اثر تصادفات مصدوم و معلول می شوند كه این مساله نیازمند توجه مضاعف و بیش از پیش همه دستگاه ها به موضوع مناسب سازی فضاهای شهرها و روستاها برای مصدومان و معلولان ناشی از این سوانح است.



به گزارش الف دانلود به نقل از ایسنا، مهدی جمالی نژاد که امروز در دهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سخن می گفت، اضافه کرد: سال قبل تعداد تلفات جاده ای به ۱۷ هزار نفر رسید و روزی ۵۰ تا ۶۰ نفر بر اثر این تصادفات فوت می شدند و این میزان الان با برنامه ریزی های صورت گرفته کاهش یافته ولی همچنان با حجم زیادی از مصدومان و معلولان مواجهیم که برای رفاه این عزیزان باید موضوع مناسب سازی فضاهای شهرها و روستاها در کانون توجه تمامی دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی مثل شهرداری ها و دهیاری ها، سازمان های مردم نهاد، اصناف و رسانه ها به ویژه صداوسیما قرار گیرد.

وی افزود: در عرصه مناسب سازی همپای اقدامات اجرایی دستگاه ها، نیازمند اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و ارائه آموزش های مردمی هستیم که بار اصلی این مساله بر دوش سازمان صدا و سیماست و انتظار می رود این سازمان نظیر انعکاس رویدادهای در رابطه با کرونا در این مساله هم پررنگ و بابرنامه ظاهر شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همین طور اظهار داشت: بمنظور بررسی موضوعات در رابطه با مناسب سازی در استانها و شهرها و تحقق مصوبات ستاد ملی، لازم است ستادهای مناسب سازی استانی و شهرستانی و با حضور تمامی مسئولان بصورت مستمر، هدفمند و بابرنامه و دستورکار مشخص تشکیل و موضوعات را تا حصول نتیجه پیگیری و به وزارت کشور و ستاد ملی گزارش نمایند.

وی همین طور با اشاره به ارائه گزارش دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور درباب اعطای نشان دسترس پذیری در موضوع مناسب سازی در سه رتبه طلایی، نقره ای و برنزی به ساختمان ها و اماکن دولتی و عمومی، اظهار داشت: باید برنامه ریزی های لازم برای قرارگرفتن موضوع ارزیابی فضاهای اداری و عمومی در جشنواره شهیدرجایی صورت پذیرد تا نمونه های موفق این عرصه به افکار عمومی معرفی شود.

رییس ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با اشاره به داوطلب شدن شهرهای یزد و اردکان بعنوان پایلوت شهر بدون مانع و پیشنهاد رئیس سازمان بهزیستی در خصوص معرفی یک شهر یا شهرستان در هر استان در این مساله اظهار داشت: شهرها و شهرستان های متقاضی باید برنامه ها و طرح ها و برنامه زمان بندی اقدامات موردنظر خودرا در یک بازه زمانی کوتاه، مثلا سه ساله، با درنظر گرفتن اینکه این طرح ها از لحاظ مالی خودکفاست به ستاد ملی ارسال کنند تا هرچه زودتر ارزیابی و تعیین تکلیف شود.

جمالی نژاد همین طور با اشاره به گزارش نماینده وزارت راه و شهرسازی درباب اقدامات صورت گرفته در زمینه مناسب سازی، با اعلان اینکه وزارت راه و شهرسازی در این مساله هم سیاستگذار و هم مجری است، ابرازامیدواری کرد که در جلسه ستاد ملی که بزودی با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل می شود، موضوعات اصلی در رابطه با این وزارتخانه مطرح، نهایی و بصورت مصوبه به دستگاه ها ابلاغ شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، وی اظهار نمود: در این شرایط شاهد ارتقای سطح خدمات در حوزه مناسب سازی در امور شهرسازی و معماری، رعایت ضوابط در ایستگاه های راه آهن و فرودگاه ها و ساختمان های دولتی و آموزش های دست اندرکاران عرصه ساخت وساز و... هستیم.




1399/04/26
12:47:27
5.0 / 5
1815
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , سازمان
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
الف دانلود