عنوان مدافع سلامت در تهران ماندگار می شود

عنوان مدافع سلامت در تهران ماندگار می شود

رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از تغییر نام خیابان زرافشان شمالی واقع در منطقه 2 تهران به نام ˮمدافع سلامتˮ اطلاع داد.


به گزارش الف دانلود به نقل از ایسنا، محمد جواد حق شناس با اشاره به زحمات و رشادت های جامعه فرهیخته و ساعی پزشکی اظهار داشت: جامعه پزشکی از گروههای مرجع و محترم جامعه هستند که متحمل زحمات زیادی برای حفظ امنیت جان افراد شده و مدیریت شهری نیز به پاس کوشش های آنان خواهان مزین شدن معابر شهری به نام این قشر است.
وی ادامه داد: این امر مورد استقبال شورای شهر و کمیسیون نام گذاری قرار گرفت و در بررسی ها مشخص شد که درمنطقه ۶ شهری تهران خیابان و بوستانی تحت عنوان پزشک داریم.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به شروع پاندمی کرونا و فداکاری های چندین ماهه جامعه پزشکی و کادردرمانی افزود: باتوجه به این که بیش از ۱۵۰ نفر از بهترین پزشکان و کادر درمانی را بر اثر مبتلاشدن به کرونا و در راه خدمت رسانی به بیماران از دست دادیم و ۴۰ نفر از این شهدای سلامت مربوط به شهر تهران هستند؛ به عنوان وظیفه و گرامیداشت یاد و خاطره آنان تصمیم گرفتیم تا به طور مشخص برخی از خیابان های منشعب از زرافشان را که ساختمان وزارت بهداشت در آن واقع است با نام این چهره های شاخص مدافع سلامت یا به عبارتی شهدای سلامت مزین نماییم.
حق شناس اشاره کرد: در همین راستا معبر خیابان سوم واقع در منطقه ۲ تهران (بلوار ایوانک زرافشان شمالی) به نام دکتر حبیب الله پیروی؛ معبر خیابان پنجم به نام دکتر مهدی وریجی و معبر خیابان هفتم به نام پرستار نرجس خانعلی زاده با حفظ شماره تغییر یافت.
طبق گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، وی با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون نام گذاری معابر پایتخت و پیشنهاد سازمان نظام پزشکی در خصوص تغییر نام خیابان زرافشان شمالی بعنوان "مدافع سلامت" اشاره کرد: در این نشست مصوب شد تا خیابان زرافشان شمالی به نام "مدافع سلامت" و زرافشان جنوبی به نام "زرافشان" نام گذاری شود که این مصوبه به شورای شهر ارائه شده و بعد از موافقت هیات رئیسه نام گذاری نهایی انجام و تا پیش از روز پزشک تابلوی این خیابان تحت عنوان "مدافع سلامت" نصب خواهد شد.




منبع:

1399/05/20
22:12:28
5.0 / 5
1372
تگهای خبر: سازمان
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
الف دانلود