رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری بیرجند مطرح كرد؛

بیكاری رانندگان و اتوبوس هایی كه خوابیده اند

بیكاری رانندگان و اتوبوس هایی كه خوابیده اند

خراسان جنوبی رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند اظهار داشت: سال جاری به دلیل شیوع ویروس كرونا، تعداد 40 راننده بیكار شده و برخی از اتوبوس ها هم غیرفعال شده اند.


یدالله غلام پور درگفت وگو با ایسنا اظهار نمود: از اول فروردین ماه تا نیمه مردادماه سالجاری، یک میلیون و ۵۰ هزار و و ۳۵۸ نفر با وسایل حمل و نقل عمومی جابه جا شده اند.
وی ادامه داد: در مدت مشابه سال قبل ۳ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۷۰۲ نفر جابه جا شدند که معادل ۷۳.۴ درصد کاهش مسافر داشته ایم که دلیل اصلی آن، شیوع کرونا و عدم تردد مردم بوده است.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان نمود: هم اکنون ۳۵ دستگاه اتوبوس در این ناوگان فعال می باشند که ۶۰ درصد از آنها بخش خصوصی و ۴۰ درصد ناوگان دولتی هستند.
غلام پور در مورد تدابیر صورت گرفته برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: در این راستا ضدعفونی و گندزدایی ناوگان اتوبوسرانی هر شب پس از آخر شیفت کاری صورت می گیرد.
وی بیان نمود: در پایانه اتوبوسرانی ابوذر و آزادی هم محلول های ضدعفونی کننده در دسترس رانندگان قرار گرفته و رانندگان ملزم هستند تا دستگیره ها و دستگاه های کارت بلیط الکترونیک را ضدعفونی کنند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند اظهار داشت: طبق ابلاغیه ستاد ملی کرونا، در اتوبوس ها محل جای گیری مسافران علامت گذاری شده تا شهروندان رعایت نمایند.
غلام پور با اشاره به اینکه بر طبق ابلاغیه، در هر اتوبوس، رانندگان نباید بیشتر از ظرفیت حداقل ۲۰ نفر سوار کنند، اضافه کرد: مردم هم باید رعایت کرده و با فاصله در اتوبوس قرار گیرند.
وی ادامه داد: با شیوع کرونا، بطور قطع تعداد اتوبوس ها کم شده اند و از ۹۰ دستگاه به ۳۵ دستگاه کاهش پیدا کرده اند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه اتوبوس ها شیفت بندی شده اند، خاطرنشان کرد: با کاهش تعداد مسافران، زمان کاری هر راننده را تغییر دادیم و شیفت بندی کرده ایم تا راننده ای بیکار نشود.
غلام پور بیان نمود: راننده ای که در شرایط عادی، هر روزه کار می کرده، حالا ۲۰ روز در ماه فعالیت دارد و این سبب بیکاری این افراد در برخی از روزهای ماه شده است.
وی اظهار نمود: قراردادی پارسال برای بکارگیری تعدادی راننده از یک شرکت منعقد کردیم که سال جاری به دلیل انتشار کرونا و اینکه احتیاج به این تعداد راننده نداشتیم، این قرارداد تمدید نشد که به این دلیل، ۴۰ راننده بیکار شدند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند از زیان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی ناوگان اطلاع داد و اظهار داشت: وام ۶ میلیون تومانی برای مشاغل صدمه دیده از کرونا به برخی از رانندگان تعلق گرفته است.
غلام پور بیان نمود: شهرداری و شورای شهر بیرجند هم جداگانه هر ماه یک میلیون تومان کمک بلاعوض به این رانندگان اعطا کرده اند.
وی اظهار نمود: ۱۸ دستگاه اتوبوس جدید در اردیبهشت ماه سال قبل به ناوگان حمل و نقلی اضافه شده و الان عملا با این قیمت ها در توان ناوگان برای خرید اتوبوس جدید نیست و سیاست ها به سمت بازسازی اتوبوس ها است.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان نمود: اتوبوسی که تا پیش از این، روزانه جابه جایی ۸۰۰ نفر مسافر را داشته، حالا ۲۰۰ مسافر جابه جا می کند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان نمود: به لحاظ کمی کمبود اتوبوس نداریم، حتی برخی از اتوبوس ها در ناوگان خوابیده اند.
غلام پور افزود: این سازمان وظایف خویش را در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی هر روزه انجام می دهد و بخش دیگر برعهده شهروندان است تا با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری ها، در جهت حفظ سلامت خود و دیگران تلاش کنند.
وی تصریح کرد: شهروندان درصورت مشاهده تخلف در رعایت نکات بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی می توانند موارد را به حوزه بازرسی با شماره ۳۲۲۲۶۵۴۵ گزارش دهند.



1399/05/22
22:03:36
5.0 / 5
1373
تگهای خبر: الكترونیك , دستگاه , سازمان , شركت
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
الف دانلود