رد پیشنهاد شهرداری بر عرضه تخفیف ۲۵ درصدی به بدهكاران شهرداری

رد پیشنهاد شهرداری بر عرضه تخفیف ۲۵ درصدی به بدهكاران شهرداری

به گزارش الف دانلود اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه پیشنهادی شهردار در مورد تخفیف ۲۵ درصدی به بدهكاران حوزه شهرسازی شهرداری تهران را رد كردند.


به گزارش الف دانلود به نقل از ایسنا، در صحن علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران بررسی لایحه شهردار تهران در مورد اصلاح مصوبه نحوه دریافت مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران روی میز بررسی قرار گرفت و حسن رسولی در تشریح جزئیات این لایحه به قرائت گزارش کمیسیون تخصصی شهرسازی و بودجه پرداخت و اظهار داشت: شهردار در لایحه خود به صورت خلاصه متقاضی است که مصوبه قبلی شورا در تاریخ ۳۱ تیر ماه ۹۹ بعنوان پاداش خوش حسابی برای کسانی که مطالبات شهرسازی را نقدا به جای اقساط پرداخت کند از ۲۵ درصد تخفیف یا جایزه برخوردار شود.

وی با اشاره به اینکه شهردار طی لایحه ای و بنا به استدلال هایی که داشت، تقاضا کرد شورا این مهلت ۳۱ تیر ماه ۹۹ را تا آخر سال تمدید کند، اضافه کرد: بحث های مفصلی شد. رفت و آمدهای متفاوتی بین دو کیمسیون صورت گرفت. خلاصه بگویم به استناد اعلام یکی از مدیران صاحب نظر شهرداری که روز گذشته در جلسه حاضر بودند و امامی معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران، تایید یا عدم تایید ۲۵ درصد تخفیف اثر چندانی ندارد. برخی نظرات در کمیسیون از جانب آقایان سالاری و فراهانی عنوان شد که این ۲۵ درصد محرک نیست و باید به ۳۰ یا ۳۳ درصد تغییر کند.

وی ادامه دادد: اولا این تغییرات نفیا یا اثباتا در میزان درآمد شهرداری تأثیر وضعی قابل توجهی دارا نیست. ثانیا علامتی است که شورا و شهرداری به مودیانش می دهد و این رفتار همواره مورد انتظار است و وصول مطالبات شهرداری را به صورت عملی با شک و تردید مواجه می کند. دلیل آخر اینکه با عنایت به افزایش وحشتناک قیمت مواد و مصالح کافی است نرخ یک تن میلگرد برای امروز را با ۱۰ ماه قبل مقایسه کنید یا سایر مصالح و هزینه های راه اندازی ساختمان و قیمت خرید و فروش زمین و مسکن را در نظر بگیرید. کل این عوارض به صورت متوسط بر مبنای محاسبات حوزه معاونت شهرسازی و معماری در منطقه یک تا سه زیر ۱.۲ و در تهران زیر یک درصد است.

رسولی اظهار نمود: با وضعیت اسفبار بودجه شهرداری، آقایان سالای و فراهانی با این پیشنهاد موافق بودند و اکثریت اعضای حاضر در کمیسیون مشترک با رضایت نمایندگان شهرداری رای دادند. نظر ما این است که «رد» لایحه به رای گذاشته شود.

شهرداری به دنبال تعیین تکلیف است

رسولی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: همان گونه که توضیح داده شد، قدرالسهم عوارض حوزه شهرسازی و معماری از کل هزینه های تمام شده یک متر مربع ساختمان در مناطق ۲۲ گانه تهران ۱.۱ درصد است و اینکه ما فکر نماییم با این ۱.۱ درصد می توانیم در شرایط آشفته بازار اقتصاد امروز که پیش از ظهر دلار ۳۰ هزار تومان و چهار پس از ظهر ۳۲ تومان است، شفاف عمل کرد، مثل این است که یک دکمه داشته باشیم و به خیاط درخواست کت بدهیم. آقایان سلیمی و امامی اعلام نمودند تاریخ ۳۱ تیر بلاتکلیف است و شورا این مساله را تعیین تکلیف کند.

خزانه دار شورا عنوان کرد: آنچه مد نظر است، شهرداری دنبال تعیین تکلیف است که تا آخر سال تکلیفش مشخص شود و تصویبش بی فایده است.

در ادامه محمد سالاری با بیان این که ۵ نفر دراین جلسه حضور داشتیم و نهایتا سه به دو رای دادیم که لایحه پیشنهادی شهرداری رد شود اظهار داشت: اما در این فضایی که مدیریت شهری با مشکل نقدیندگی مواجه می باشد بهتر است تخفیفاتی به مودیان بدهیم تا آنها راغب شوند که به صورت نقدی بدهی های خویش را وصول کند.

وی با بیان این که هم اکنون مودیان یا باید نقدی پرداخت کند یا چک بدهند اظهار داشت: اصولا این چک ها در شهرداری می ماند و پیگیری چک های برگشتی هم به شدت دشوار می باشد و بهتر است برای کمک به شهرداری به افرادی که می خواهند نقدا بدهی شان را بدهند ۲۵ درصد تخفیف بدهیم.

در ادامه نژاد بهرام با بیان این که اگر بلد نیستیم که پولمان را بگیریم چرا تخفیف می دهیم؟ اظهار داشت: این تخفیف ها برپایه مصالح شهر و شهروندان نیست و گاها افرادی از این تخفیف ها استفاده می نمایند که سازندگان بزرگ هستند و صبر می کند که بدهی شان را در زمان تخفیف ها بدهند.

در ادامه وحید عرب مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در دفاع از این لایحه اظهار داشت: در دو ماهی که این تخفیف ها اعمال شد بیشتر از ۵۴۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم و برآورد ما این است که با تمدید تخفیف ۲۵ درصدی برای خوش حساب ها درآمدمان افزایش می یابد و دقت داشته باشید که عرضه این تخفیف ها همه ساله برپایه نرخ تورم بوده و یک مساله عرفی است که در همه ادوار شورا و شهرداری هم وجود داشته است.

به گزارش الف دانلود به نقل از ایسنا، نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران به نظر کمیسیون مشترک برنامه و شهرسازی در مورد رد لایحه پیشنهادی شهرداری رای مثبت دادند.

به گزارش الف دانلود به نقل از ایسنا، همینطور اعضای شورای اسلامی شهر تهران ضمن بررسی لایحه شهردار در مورد حذف بند ۸ قسمت ج پیوست شماره دو متن نهایی مصوبه اصلاحی و تنقیحی در رابطه با ساماندهی وضعیت شرکت ها و سازمان های وابسته به شهرداری تهران رای مثبت دادند.




1399/07/29
23:01:38
5.0 / 5
831
تگهای خبر: سازمان , شركت
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
الف دانلود