فیسبوك و آمازون ركورددار هزینه لابی شدند

فیسبوك و آمازون ركورددار هزینه لابی شدند

فیسبوک و آمازون بیشترین هزینه را برای لابی نزد رگولاتورها و قانونگذاران در بین شرکتهای آمریکایی داشتند و دو برابر غول نفتی اکسون موبیل و شرکت دخانیات فیلیپ موریس در سال 2020 هزینه کردند.



به گزارش الف دانلود به نقل از ایسنا، گزارش منتشره از طرف گروه پابلیک سیتیزن نشان داد آمازون هزینه برای لابی را در فاصله سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ به میزان ۳۰ درصد افزایش داد و به ۱۸.۷ میلیون دلار رساند. هزینه لابی فیسبوک هم در همین مدت با ۵۶ درصد افزایش، به ۱۹.۶ میلیون دلار رسید.

طبق اسنادی که از طرف اکسون موبیل ارائه شده است، این شرکت ۸.۶۹ میلیون دلار برای لابی در سال ۲۰۲۰ هزینه کرد در صورتیکه شرکت فیلیپ موریس ۶.۹۵ میلیون دلار هزینه کرد.

گزارش پابلیک سیتیزن به بررسی تاثیرگذاری چهار غول فناوری شامل گوگل، آمازون، فیسبوک و اپل روی رگولاتورها و قانونگذاران آمریکا بوسیله لابی و کمکهای مالی پرداخت و اعلام نمود اساس تاثیرگذاری غولهای فناوری، تیمهای لابی کننده آنها هستند که با بهره گیری از کمکهای مالی به کمپینها، روابط موجود و تجارب گذشته، به تغییر سیاست به نفع خود می پردازند.

کمیته های اقدام سیاسی، کارمندان و لابیستهای غولهای فناوری در سیکل انتخابات ۲۰۲۰ بیش از ۳۳ درصد کمک مالی بیشتر در مقایسه با سیکل سال ۲۰۱۸ انجام دادند. غولهای فناوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ حدود ۳.۲ میلیون دلار به اعضای کنگره دادند که به دنبال ساماندهی فعالیت غولهای فناوری به ویژه در زمینه مسائل ضد انحصارطلبی و حریم خصوصی بودند.

با این حال فیسبوک در ژانویه به روزنامه وال استریت ژورنال اعلام نمود مقررات اینترنت باید به روزرسانی شوند و این شرکت از مقررات جدیدی که به واقعیتهای فعلی فضای آنلاین می پردازند، حمایت می کند.

سخنگوی آمازون هم به وال استریت ژورنال گفت تیم واشنگتن دی سی این شرکت به پشتیبانی از مسائلی که برای سیاستگذاران، مشتریان و کارمندان اهمیت دارند، متمرکز شده است.

طبق این گزارش، غولهای فناوری کمکهای مالی خودرا به قانونگذاران در کمیته قضایی مجلس، کمیته تجاری و انرژی مجلس، کمیته سنا در زمینه قضایی و کمیته سنا در زمینه تجارت، علوم و فناوری هدایت کردند. حدودا ۹۴ درصد از اعضای این کمیته ها از غولهای فناوری یا لابیستهای آنها در سال ۲۰۲۰ پول دریافت کرده اند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، هر چهار شرکت فناوری از طرف رگولاتورها و قانونگذاران در زمینه مسائل ضد انحصارطلبی زیر ذره بین قرار گرفته اند که منجر به تحقیقات در زمینه انحصار بازار از طرف این شرکتها به نفع خودشان شده است. شرکتهای رسانه اجتماعی هم به سبب این که اجازه داده اند پلتفرمهایشان برای انتشار اطلاعات نادرست در دوران پاندمی و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گیرند، هدف انتقاد قرار گرفته اند.

اوایل امسال روزنامه وال استریت ژورنال تحلیلی را منتشر نموده بود که برمبنای آن، فیسبوک و آمازون در سال ۲۰۲۰ بیشترین هزینه را برای لابی انجام داده بودند. هزینه لابی فیسبوک ۱۸ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ و هزینه لابی آمازون ۱۱ درصد افزایش داشت.





منبع:

1400/01/08
12:01:42
0.0 / 5
165
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
الف دانلود