افزایش هزینه آمازون و گوگل برای لابی با سیاستمداران

افزایش هزینه آمازون و گوگل برای لابی با سیاستمداران

به گزارش الف دانلود آمازون و گوگل در هزینه ای که برای لابی با سیاستمداران در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ انجام دادند رکورد زدند و جمعا ۷.۵ میلیون دلار در فاصله اول ژانویه تا ۳۱ مارس خرج کردند.



به گزارش الف دانلود به نقل از ایسنا، آمازون ۴.۸ میلیون دلار و گوگل ۲.۷ میلیون دلار در سه ماهه نخست سال میلادی جاری برای لابی با سیاستمداران هزینه کرد. هر دو غول فناوری با تفحص قانونگذاران در مورد مسائل مختلف روبرو هستند.

در مورد آمازون، تحقیقات شامل موضوعات مختلفی از نحوه برخورد با کارگران تا شیوه های ضد رقابتی می شود در حالیکه در مورد گوگل، قانونگذاران انتقادات مختلفی از رفتار ضد رقابتی گرفته تا منافع تجاری این شرکت در چین را مطرح کرده اند.

در طول جلسه کنگره که در تابستان سال ۲۰۲۰ برگزار شد، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل به همراه جف بزوس، مدیرعامل آمازون، تیم کوک، مدیرعامل اپل و مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک از عملکرد شرکتهایشان دفاع کردند. این جلسه در جهت تحقیقات کمیته فرعی ضد انحصارطلبی کمیته قضایی کنگره از رفتار ضد رقابتی برگزار شد.

هزینه لابی گوگل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۵۰ درصد بالاتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۰ و هزینه آمازون ۱۱ درصد بالاتر بود.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، گوگل حاضر نشد در اینباره اظهارنظر کند در حالیکه آمازون در اطلاعیه ای اعلام نمود تیم ما در واشنگتن دی سی تلاش می کند اطمینان دهد که ما روی مسائلی فعالیت می نماییم که برای سیاستگذاران، کارمندان ما و مشتریانمان اهمیت دارند.

شرکتهای فیسبوک و اپل در همین مدت هزینه لابی را کاهش دادند. فیسبوک در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۴.۸ میلیون دلار هزینه کرد که حدود ۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشت. اپل ۱.۵ میلیون دلار هزینه کرد که بیشتر از ۳۲ درصد کاهش داشت.





منبع:

1400/02/04
20:38:27
0.0 / 5
612
تگهای خبر: اپل , تحقیقات , شركت , فناوری
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
الف دانلود