در جلسه شورای شهر تهران؛

فوریت طرح رسیدگی به پرونده های باغات در مناطق به تصویب نرسید

فوریت طرح رسیدگی به پرونده های باغات در مناطق به تصویب نرسید

الف دانلود: اعضای شورای اسلامی شهر تهران با یك فوریت طرح رسیدگی به پرونده های باغات در مناطق شهرداری تهران مخالفت كردند.


به گزارش الف دانلود به نقل از مهر، بهاره آروین در دویست و سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در موافقت با یک فوریت طرح «رسیدگی به پرونده های باغات در مناطق شهرداری تهران» اظهار داشت: ما در شورای شهر تهران در قالب قوانین بالادستی مقرره گذاری می نماییم تا جریان کارها روی روال بهتری بیفتد. بحث های در رابطه با باغات مکرراً در صحن تکرار شده است و الان می توانیم بعد از سه سال برای این مساله معیارهایی را در نظر بگیریم تا در مناطق مورد بررسی قرار گیرند. وی ادامه داد: اگر به هر چهار بند طرح مورد اشاره نگاه کنید، متوجه می شوید که هیچ یک نیازی به رأی شورا ندارند و می توانند بدون بررسی در صحن شورا بعنوان باغ قرار گیرند. آروین اشاره کرد: این بحث ها چندین بار انجام شده و رؤسای کمیسیون های تخصصی شورا بحث هایی را در این خصوص مطرح کرده اند اما بعد از این سه سال بین آنها اجماع به وجود آمده است. رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران با اشاره به نظر محسن هاشمی رئیس شورا در خصوص اینکه اگر اجماع حاصل شده است یک دفعه آنرا بنویسیم تا هم در صحن ملاک عمل قرار گیرد و هم شورای بعد آنرا ملاک قرار دهد، اظهار داشت: هم اکنون پرونده های باغات جهت بررسی در صحن شورا در صفی طویل قرار گرفته اند و این در حالیست که در مناطق هم می توانند مورد بررسی قرار گیرند. وی افزود: پیشنهاد من این است که کمیسیون ها یک مداقه نهایی درباب مساله باغات داشته باشند تا حداقل درباب بندهای قیدشده در این طرح که تعداد زیادی از دوستان هم در جلسه هم اندیشی با آنها موافق بودند، مصوبه ای داشته باشیم. درنهایت فوریت این طرح با ۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف به تصویب نرسید. به گزارش الف دانلود به نقل از مهر، متن پیشنهادی که در این طرح مطرح شده به شرح زیر است:
با توجه به کثرت پرونده های تشخیص باغات و بمنظور تسریع در امر رسیدگی به پرونده های تشخیص باغ از غیرباغ در شورای شهر تهران و باتوجه به قوانین و مقررات موضوعه و بخشنامه اجرایی ماده یکم (۱) قانون اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب سی و دومین اجلاس شورای عالی استانها مورخ ۱۵/‏۰۲/‏۸۹‬ با اصلاحات بعدی آن، شهرداری تهران (مناطق و سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران) موظف است از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه درباب پرونده های باغات مطابق بندهای ذیل اقدام نماید.
یک. درباب کلیه پرونده های مربوط به اراضی و املاک که مطابق ردیف دوم (۲) بند (د) ماده یکم (۱) بخشنامه مذکور و به سبب اسناد مثبته دارای سند مالکیت یا سند مادر پیش از تفکیک بعنوان باغ، باغچه، زمین مشجر و باغ عمارت می باشند، شهردار منطقه ذیربط طبق ضوابط باغ اقدام نموده و نیازی به ارسال پرونده به شورای اسلامی شهر تهران نمی باشد.
دو. درباب کلیه پرونده های مربوط به اراضی و املاک که مطابق ردیف سوم (۳) بند (د) ماده یکم (۱) بخشنامه مذکور و به سبب اسناد مثبته دارای رأی دایر باغ، دایر باغچه، دایر مشجر از کمیسیون ماده دوازدهم (۱۲) قانون زمین شهری می باشند، شهردار منطقه ذیربط طبق ضوابط باغ اقدام نموده و نیازی به ارسال پرونده به شورای اسلامی شهر تهران نمی باشد.
سه. کلیه پرونده های باغات که پیش از تاریخ ۱۷/‏۱۱/‏۱۳۹۴‬ دارای رأی قطعی باغ از کمیسیون های باغات یا شورای اسلامی شهر تهران می باشند و آرا مذکور توسط مراجع قضائی ذیربط ابطال نشده باشند، شهردار منطقه ذیربط مطابق آرا قطعی صادره اقدام و نیازی به ارسال پرونده به شورای اسلامی شهر تهران نمی باشد.
چهار. پرونده های تشخیص باغات مربوط به اراضی و املاکی که مشمول بندهای فوق الذکر نمی باشند و همین طور پرونده هایی که رأی باغ یا غیرباغ آنها توسط دیوان عدالت اداری ابطال شده است و مواردی که وضعیت باغ یا غیر باغ بودن آنها توسط مراجع قضائی استعلام می شود، طبق ضوابط و مقررات مربوط جهت رسیدگی به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شود.
پنج. شهردار تهران مسئول حسن اجرای این مصوبه می باشد.


منبع:

1399/06/23
12:55:05
5.0 / 5
1080
تگهای خبر: سازمان
این پست الف دانلود را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات خوانندگان الف دانلود در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
الف دانلود